[elektro-etc] Fogyasztovedelem
cst
maguspr at freemail.hu
Mon Oct 31 13:45:10 CET 2011
A nyári időszakban finom porszemcsék, apró szennyeződések rakódhatnak le a
fúvókákon. Ezek elégésekor a normál esetben kéken lobogó gázláng színe
megváltozik, sárgás, vöröses színű lesz.
A rendszeresen eltérő színű láng, a megszokottnál kisebb hőteljesítmény
általában arra utal, hogy a készülék rosszul van beszabályozva.
http://www.eon-energiaszolgaltato.com/index_eiroda.php?menu=3110505
------
http://csertan.com/hogyansporoljunk_futes.shtml
Mikor optimális a gázégő beállítása?
Erről a gázláng színe alapján győződhetünk meg:
- A jól beszabályozott égő lángjának színe kék, a lángcsúcsoknál enyhén
lilás árnyalatú.
- Ha a láng színe túlságosan homogén világoskék, vagy szinte nem is látszik,
az a szükségesnél nagyobb légmennyiségre utal, ha viszont vöröses, vagy
narancssárgás lángot látunk, akkor a gáz elégetéséhez nem áll rendelkezésre
elegendő oxigén. Az égés hatásfoka mindkét esetben kisebb, mint a jól
beszabályozott égőé: ahány százalékkal csökken az égő hatásfoka,
ugyanannyival nő az energiafogyasztásunk.
---------------
-----Original Message-----
From: Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
To: elektro-etc at tesla.hu <elektro-etc at tesla.hu>
Date: 2011. október 31. 13:09
Subject: Re: [elektro-etc] Fogyasztovedelem
>Meg valami a gazlang szinehez: evente jonnek atalanyban ellenorizni a
>gazkazanunkat. Az ellenorzes egyreszt muszeres, masreszt vizualis, es a
>pofa el is meselte nekem, hogy ok bizony sokat "megtudnak" a gazlang
>szinebol. Ha rozsaszines, sargas, vagy a fene tudja, milyen, akkor az
>azt jelenti, hogy "levegos". O termeszetesen ezt ugy ertette (hisz itt
>fel sem merul a "hamisitas" lehetosege), hogy akkor az egofejeknel
>valahol fals levego jon, vagy elkopott, meghibasodott valami, stb.
>
>Karoly
>
>
>> Na most akkor hadd hozzam elo megint Ausztriat a buveszkalapbol!
>>
>> Tegyuk fel, hogy mindenben igazad van, es nincs semmi suskus, nem
>> kevernek semmit a gazhoz, es minden nagyon gromek!
>>
>> Ez esetben mar csak egy aprocska kerdesem van: miert kek _mindig_ a
>> gazlang Ausztriaban, es miert valtozik a szine (es feltehetoen a
>> futoerteke is) Magyarorszagon?
>>
>> Azt hiszem, ez a hangszoros kerdes, nem az, hogy MOL, meg ize, meg
>> keverik, nem keverik, meg ellenorzik, nem ellenorzik.
>>
>> Karoly
>>
>>
>>> charles hoss wrote:
>>>
>>>> ok ezt mondjak , de a levegos robbanoelegyet itt csipobol megcafolta
>>>> mar Magus is .
>>>
>>> Azért elég szűk az a tartomány, amiről szó van!
>>> De nem ez volna szerintem a lényeg, hanem hogy ha azt írják, hogy a
>>> szolgáltatónak nincs módja belekeverni (a szándék nem érdekel, azt nem
>>> hiszem el), az már valóságosabbnak hat.
>>>
>>> Végülis fogalmam sincs, hogy épül fel egy szolgáltató eszközparkja,
>>> nyomáscsökkentő rendszere. A közelben van egy nyomáscsökkentő egy kis
>>> trafóház méretű akármiben. Ott régen egy komolyabb gáztelep volt jókora,
>>> a földből kibújű, fent már sárgára festett 30-40 centis csövekkel meg
>>> mindenféle szerelvényekkel, tolózárakkal. Imponzáns látvány volt, de
>>> sose láttam ott senkit. Mostanra csak üres telek van, meg ez a kis
>>> vasház. Na itt a fűtési idényben állandóan lehet hallani a sziszegő
>>> hangot, amit a nyomáscsökkentő produkál. Minél hidegebb van, annál
>>> erősebb a hang. Itt tuti nem kevernek bele semmit a gázba. Ahhoz valami
>>> kompresszor kellene, meg gázforrás, ami célszerű, ha nem levegő.
>>>
>>> A levegőben azért nem hiszek, mert a levegőnek mindig van jelentős
>>> nedvességtartalma, és ha hideg van, a csőben lecsapódás keletkezhet,
>>> ettől meg vízdugók alakulhatnak ki, ami súlyos üzemzavarokat okoz. Ezt
>>> szerintem nem kockáztatják meg.
>>>
>>> Az is kemény érv, hogy bármelyik szóbajöhető semleges gáz drágább, mint
>>> maga a földgáz. Ezt viszont legalábbis a kereskedelmi forgalomban
>>> kaphatók alapján én is tudom. Bár azt nem, hogy a nagy tartályokban
>>> szállított nitrogén és a nagytételben vásárolt CO2 mennyibe kerül, de
>>> nem hinném, hogy a tizede lenne a kereskedelemben kaphatónak.
>>>
>>> A kromatográfos anyagból meg kiderül, hogy a szénhidrogéneken túl csak
>>> ez a kétféle gáz lehet benne.
>>>
>>> Ami meglepett, hogy egész nagy szénláncú anyagokra is vizsgálnak. Szóval
>>> van benne. Én azt hittem, hogy metán az alapvetően, max pici etán, aztán
>>> kész. Erre látom, hogy még bután, sőt, még följebb is van benne.
>>>
>>> Lehet, hogy a téli fűtőérték azért kisebb, mert a magas szénláncú
>>> összetevőket lecsökkentik. A bután már -1 fok környékén cseppfolyós lesz
>>> normál légköri nyomáson, szóval az csak annyi lehet a gázban, amennyi
>>> még telítetlen gőz formájában képes létezni ott. Itt lényeges tudni,
>>> hogy az alacsonyabb szénláncú összetevők energiatartalma kisebb. Tehát
>>> elvileg a nyári gáz lényegesen magasabb fűtőértékű lehet.
>>>
>>> Természetesen ezt az összetételt csak a gázfeldolgozó tudja
>>> megváltoztatni, jelen esetben a MOL. Ő tud rá figyelni, hogy hidegben ne
>>> legyen a magas szénláncúakból sohasem még légköri nyomáson se
>>> telítettgőz a gázban, mert az a vízhez hasonló üzemzavarokhoz vezethet.
>>> Sőt, ez saját tapasztalat: ha folyadék állapotban is jelen van a gáz, az
>>> fel tud oldani tömítéseket, zsiradékokat. Én már jártam így: PB-t
>>> vezettem gumicsövön kis kerülővel kis gázbojlerhez. A gumicsőnek volt
>>> szabadban menő része. Nagy galibát okozott a cseppfolyóssá vált bután
>>> azáltal, hogy zsiradékokat oldott fel, és odahordta a fúvókákhoz.
>>>
>>> hjozsi
>>>
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list