[elektro-etc] Baleseti ado

charles.hoss charles.hoss at gmail.com
Fri Oct 14 18:08:12 CEST 2011


Amirol mi itt vitatkozunk , azok az autok futnak naluk is...

Bye
dexter

Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
Sent: Friday, October 14, 2011 17:03
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] Baleseti ado

Ez is milyen beteg...benzint miert nem lehet afasan elszamolni?

Vicc... es csak nalunk van kb igy ahogy tudom..

Amugy sztem nem magasabb, sőt.
Viszont emelték nemreg valoban a dizelet.

http://totalcar.hu/magazin/velemeny/2011/09/28/van_menekves_a_benzinado_elol_1._resz/

"Mert vannak különbségek. Vegyük a benzint és a gázolajat. Gyakorlatilag 
ugyanannyi a fűtőértékük, csakhogy a fizikusok precíz emberek, és következetesen 
minden anyagét kilóra adják meg. Csakhogy mi literre vásárolunk. Egy liter 
benzin cirka 76 deka, addig egy liter gázolaj átlagosan 84 deka. Ha a 
disznósajttal ennyire átvágnának, reklamálnánk, nem?

Vagyis gázolajat tankolni eleve jobban megéri, már tisztán az energiatartalmat 
nézve is, arról nem beszélve, hogy literje is olcsóbb. És akkor még bejön a 
dízelmotorok jobb hatásfoka is, azaz, ha ugyanannyi energia lenne egy liter 
gázolajban, akkor is kevesebbet fogyasztana, mint a benzines.

Azonban ezek a turpisságok nem kerülték el az európai okosok figyelmét, és azt 
tűzték ki célul, hogy az adók arányosak legyenek az energiatartalommal. Nem 
tartom kizártnak, hogy pont ez az, amiért november másodikától csak a gázolaj 
jövedéki adóját emelik, literenként 97-ről 110 forintra, a benzinét pedig 
változatlanul hagyják 120 forinton.

Azonban amíg a nemes célok itt lebegnek a szemünk előtt, nem árt tudni még egy 
dolgot. A mi drága államunk olyan ügyesen csűri-csavarja, hogy a jövedéki adó 
után áfát is kell fizetni. Így történhet, hogy minden tíz forint jövedéki adó 
12,5 forinttal növeli az árat."



"Mindezzel együtt rossz idők jönnek a dízelek tulajdonosaira, mivel a dízel autó 
eleve drágább és egy idő után megdrágul a fenntartása. Főleg a modern common 
rail vagy PD TDI dízeleknek, ahol egy-egy injektor, a kettős tömegű lendkerék 
vagy a részecskeszűrő cseréje pillanatok alatt képes felemészteni a megspórolt 
forintokat. Még ha két literrel is takarékosabb egy autó dízelmotorral, akkor ez 
száz kilométerenként 800 forint. Mondjuk egy kettős tömegű lendkerék cseréje 
kuplungostól elvisz kétszázezer forintot, akkor rögtön elbuktuk 25 ezer 
kilométer összes spórolását. És ez csupán a jelenlegi helyzet."

Nna, néha úgy érzem amiket itt vitatkozunk azok kihallatszanak :)


A.

On 2011.10.14. 10:56, Jozsef Valkai wrote:
> Azert magasabb a dizel adoja, mert azt el tudod szamolni cegben. :)




More information about the Elektro-etc mailing list