[elektro-etc] start / stop elektronika utólag

Kormos Imre imre.kormos at gmail.com
Thu Oct 13 14:27:43 CEST 2011


Annó 1980-ban a fönökömnek volt a Zsigulijában házi készítésű start-stop rendszer.
Tett egy mikrokapcsolót a váltó végére, ez leállította a kocsit, ha be volt nyomva a kuplung, és nem volt nyomva gáz.
Azután egy kuplung(újra)lenyomás + gáznyomásra elindult.
Volt olyan változat, amikor (tapasztalati úton) fixen kb 1 mp-ig ment az önindító, és volt olyan változat is, amikor a töltőfeszültséget figyelte.
Ha jól emlékszem, az első változat maradt a végleges..
KI

> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Gabor Ambruzs
> Sent: Thursday, October 13, 2011 12:39 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] start / stop elektronika utólag
> 
> detto...
> ha úgy érek egy lámpához hogy épp pirosra vált akkor nem hagyom járni.
> úgyis indul az első fordulatra. Eleve sebességben van, sárgánál
> kuplung->indítás, nem indulok lassabban mint a sofőrök 90%-a...
> Csak amikor az asszony használja az autót akkor borul minden és ad egy
> pofont az átlagfogyasztásnak :).
> 
> G.
> 
> 
> Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu> írta (2011. október 13. 12:05):
> > Van benne olyan kulcsos human-start/stop rendszer. Bevallom, velem
> > mostanában előfordul, ha tudom egy pirosról, hogy percekig fog
> > tartani, leállítom (sk.) a motort. Csak figyelni kell rá, hogy időben
> > be is indítsam, ne a többieket szívassam vele.
> >
> > Azt nem tudom, hogy az ilyen automata újraindulós autókat máshogy
> > tervezik-e önindítóilag stb. de ezt meg lehetne egy szervizben
> > kérdezni, hogy más alkatrészekkel jön-e mint a sima.
> >
> >
> > Gábor
> >
> > 2011.10.13. 11:33 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
> >>
> >> Sziasztok!
> >>
> >> mekkora állatság egy 15 éves szívó benyásra (nuku turbó, városban nem
> >> hajtom halálra, nincs forró olaj stb) start/stop rendszert reszelni?
> >> :)
> >>
> >> http://totalcar.hu/tesztek/2011/10/13/ot_literrel_a_varosban/
> >>
> >> "Most egyébként azért kaptuk meg ezzel a motorral a C3-ast, mert már
> >> az e-HDI változat volt, vagyis stop-start rendszerrel látták el.
> >> Azaz, amikor megállunk, a motor leáll, sőt, picit előbb: ha kilökjük
> >> üresbe, már 15 km/h táján a motor elhallgat, és akkor indul újra, amikor
> kinyomjuk a kuplungot."
> >>
> >> Ez igy egész használhatónak tűnik...
> >>
> >> Önindítója már bolygóműves a 15 évesnek, picuri jószág... sztem simán
> >> bírja a strapát.  Kérdés motornak mennyire árt...
> >>
> >> --
> >>
> >>
> >> hmmm:
> >> "De ezek apróságok. Mert a C3 bódéja az 1,6 literes dízelmotorral
> >> pont jó párosítás. És tessék elhinni, nem ugyanaz, ha egy 1,3-1,4
> >> literes vagy egy 1,6-os dízelmotor 92 lóerős. A nagy spontán tud
> >> elindulni, sosem süllyed olyan mélyre a turbólyukban, hogy onnan ne
> >> tudna kikeveredni, legfeljebb vibrál egy icipicit. Ha meg jól
> >> megforgatjuk, képes rendesen megindulni, a nagy magyar átlagnál
> messze jobb a gyorsítóképessége. "
> >>
> >>
> >> Köszi,
> >> Arnold
> >>
> >>
> >> _____________ NOD32 6534 (20111011) Inform ci  _____________
> >>
> >> Az  zenetet a NOD32 antivirus system megvizsg lta.
> >> http://www.nod32.hu
> >>
> >>
> >>
> >
> >



More information about the Elektro-etc mailing list