[elektro-etc] start / stop elektronika utólag
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Thu Oct 13 12:05:40 CEST 2011
Van benne olyan kulcsos human-start/stop rendszer. Bevallom, velem
mostanában előfordul, ha tudom egy pirosról, hogy percekig fog tartani,
leállítom (sk.) a motort. Csak figyelni kell rá, hogy időben be is
indítsam, ne a többieket szívassam vele.
Azt nem tudom, hogy az ilyen automata újraindulós autókat máshogy
tervezik-e önindítóilag stb. de ezt meg lehetne egy szervizben kérdezni,
hogy más alkatrészekkel jön-e mint a sima.
Gábor
2011.10.13. 11:33 keltezéssel, Fuzesi Arnold írta:
> Sziasztok!
>
> mekkora állatság egy 15 éves szívó benyásra (nuku turbó, városban nem
> hajtom halálra, nincs forró olaj stb) start/stop rendszert reszelni? :)
>
> http://totalcar.hu/tesztek/2011/10/13/ot_literrel_a_varosban/
>
> "Most egyébként azért kaptuk meg ezzel a motorral a C3-ast, mert már
> az e-HDI változat volt, vagyis stop-start rendszerrel látták el. Azaz,
> amikor megállunk, a motor leáll, sőt, picit előbb: ha kilökjük üresbe,
> már 15 km/h táján a motor elhallgat, és akkor indul újra, amikor
> kinyomjuk a kuplungot."
>
> Ez igy egész használhatónak tűnik...
>
> Önindítója már bolygóműves a 15 évesnek, picuri jószág... sztem simán
> bírja a strapát. Kérdés motornak mennyire árt...
>
> --
>
>
> hmmm:
> "De ezek apróságok. Mert a C3 bódéja az 1,6 literes dízelmotorral pont
> jó párosítás. És tessék elhinni, nem ugyanaz, ha egy 1,3-1,4 literes
> vagy egy 1,6-os dízelmotor 92 lóerős. A nagy spontán tud elindulni,
> sosem süllyed olyan mélyre a turbólyukban, hogy onnan ne tudna
> kikeveredni, legfeljebb vibrál egy icipicit. Ha meg jól megforgatjuk,
> képes rendesen megindulni, a nagy magyar átlagnál messze jobb a
> gyorsítóképessége. "
>
>
> Köszi,
> Arnold
>
>
> _____________ NOD32 6534 (20111011) Inform�ci� _____________
>
> Az �zenetet a NOD32 antivirus system megvizsg�lta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list