[elektro-etc] VW TDI

Ferenc Valenta ferenc.valenta at gmail.com
Mon Oct 10 17:46:49 CEST 2011


Tudom, evek ota szembe megyek a listaval, mert nem utalom a
dizelt, a zsidot, a ciganyt, nem tamogatom a terrorizmus semmilyen
formajat stb...

charles.hoss wrote:
> Azt hiszem neked lehet igazad - ennek a listanak a szinvonala tart a nullahoz , csak te tartod itt a faklyat - feltunt hogy mindenkivel vitatkozol szemelyekre lebontva ?
> Tudom en vagyok az egyetlen aki szembe megy:)
> Bye
> dexter
>
> Sent from my HTC
>
> -----Original Message-----
> From: Ferenc Valenta <ferenc.valenta at gmail.com>
> Sent: Friday, October 07, 2011 17:47
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] VW TDI
>
> Várszegi Péter wrote:
>
>> A dizellel az a baj, hogy alacsony fordulaton amíg nem megy a turbó
>> baromira füstül, a régi adagoló ezt lesz-..rta és akkor is adta nekik az
>> anyagot, cserébe kis fordulaton is volt nyomaték.
>> Na ezt szüntették meg...
>
> FALSE. A mechanikus adagolokban is volt egyszeru, membranos tuladagolas-
> korrektor, az elektronikus adagolokhoz meg majdnem ugyanolyan elektronikus
> meroke jar, mint a MAP szenzor. (tulajdonkeppen az is) HDI-nel szinten.
> Fustoles akkor van, ha a lambda tul alacsony, eleri a fustoles-hatart.
> Ez barmilyen fordulaton eloallhat jo nagy gazra.
> (Ilyenkor a benzinesbol a lathatatlan, de budos es mergezo CH omlik)
> Nagy fordulaton meg nincs eleg ido a tokeletes egeshez, hiaba az elotoltes
> allitgatasa. Ezt a mechanikus adagolok nem is tudtak, vagy csak a
> homerseklettol fuggoen, tehat hidegben nagyobb elotoltest adtak.
> Az elektronikusak mar a kopogasszenzor jele alapjan folyamatosan allitgatjak.
>
>> De ha valaki tud olyan tunning céget aki ezt kiöli a kocsiból, akkor
>> szóljon, a sima chip tunningok is csak akkor működnek amikor meg már
>> megy a turbó.
>
> A tuning cegek csak a befecskendezett mennyiseget allitjak, hogy hany
> mikroliter mehet be max egy utemben. A nemetek amugy is magasabbra
> szoktak venni, fustolnek is, franciak inkabb nem hozzak ki a maximumot.
>
> charles hoss wrote:
>
>> az atlag autos be lehet palizni ezekre a vackokra , de egyre tobben
>> jonnek ra hogy mar regen nem nyujtja a dizel azokat az elonyoket
>> amiert erdemes volt megvenni oket annak idejen
>
> Ja, es tobbet is fogyaszt, megtanultuk itt a listan.
> Valoszinuleg ezert vesznek egyre tobbet es tobbet :)
> Egyetlen allitasod sem tamasztjak ala az eladasi statisztikak,
> sem a jelenlegi adatok, sem a tendenciak.
>
>> erdekes - nem kene megtanulni vezetni ?
>> vagy esetleg elgondolkodni azon hogy te hany km-ert vezettel osszesen
>> es mennyit azok akiket epp kioktatsz :)
>
> Ok, szamoljuk ki, hogy a vilagban osszesen hany km-t vezetnek dizel es
> hany km-t benzines jarganyokkal. Szerintem egyertelmu a valasz.
> Csak neked faraszto vezetni, mert nincs benne gyakorlatod.
>
> Moczik Gabor wrote:
>
>> Egyébként meg nem kéne keverni a technológiákat. Szívó benzinest a szívó
>> dízellel, turbósat a turbóssal kéne összehasonlítani.
>
> Ezzel egyetertek. A 4l fogyasztasu dizelt a 4l fogyasztasu benzinessel kell
> osszehasonlitani. Ha akarod, korrigalhatod az energiatartalommal is.
>
> vajk fekete wrote:
>
>> igy aztan milliok vesznek turodizel autokat, amik kozlekedesre alkalmasak, keveset fogyasztanak, stb, majd szidjak ugyanezeket, mert szar vele felfele elindulni, szar vele jasszkarizni, traktorhangja van, stb.
>
> Ez az erveles logikailag ekvivalens azzal amit mar sokszor hallottunk.
> Megveszik, mert hulyek, becsapjak oket, es csak utolag derul ki, hogy szart
> vettek, de akkor mar keso. Ti viszont birtokaban vagytok a titkos tudasnak.
> Azt valahogy nem tudjatok elkepzelni, hogy valaki direkt vesz dizelt, mert azt
> szereti. Pedig igen, sokan.
>
> Ja, es hogy mersz olyat irni, hogy a dizel keveset fogyaszt? Ezen a
> listan axioma,
> hogy vagy ugyanannyit, vagy meg tobbet eszik. Ha tagadod, leszedik a fejed.
>


-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"



More information about the Elektro-etc mailing list