[elektro-etc] VW TDI

Gabor Ambruzs ambruzsg at szocimotoros.hu
Mon Oct 10 11:57:16 CEST 2011


2011/10/7 Ferenc Valenta <ferenc.valenta at gmail.com>:
> Várszegi Péter wrote:
>
>> A dizellel az a baj, hogy alacsony fordulaton amíg nem megy a turbó
>> baromira füstül, a régi adagoló ezt lesz-..rta és akkor is adta nekik az
>> anyagot, cserébe kis fordulaton is volt nyomaték.
>> Na ezt szüntették meg...
>
> FALSE. A mechanikus adagolokban is volt egyszeru, membranos tuladagolas-
> korrektor, az elektronikus adagolokhoz meg majdnem ugyanolyan elektronikus
> meroke jar, mint a MAP szenzor. (tulajdonkeppen az is) HDI-nel szinten.
> Fustoles akkor van, ha a lambda tul alacsony, eleri a fustoles-hatart.
> Ez barmilyen fordulaton eloallhat jo nagy gazra.
> (Ilyenkor a benzinesbol a lathatatlan, de budos es mergezo CH omlik)
> Nagy fordulaton meg nincs eleg ido a tokeletes egeshez, hiaba az elotoltes
> allitgatasa. Ezt a mechanikus adagolok nem is tudtak, vagy csak a
> homerseklettol fuggoen, tehat hidegben nagyobb elotoltest adtak.
FALSE. A mechanikus adagolókban az adagoló belső tápnyomása
fordulatszámfüggő (jellemzően kb 1-8bar)  ez a fordulatszámfüggő
nyomás egy dugattyús mechanikán keresztül állítja az előtöltést.
Nagyobb fordulat -> nagyobb nyomás -> nagyobb előtöltés.

G.



More information about the Elektro-etc mailing list