[elektro-etc] nem VW TDI de autos tema

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Sat Oct 8 23:54:11 CEST 2011


Nomeg fekezes elejen bolint, megno a tapadas, aztan visszalendul, lecsokken. 

Szemelykocsival egy 30-50km/h-s 90fokos kanyarnal ez tokeletesen erzodik. Beerkezel, nagyfek, es mire ocsudik a felfuggesztes befordultal, gazzal huzatod ki, h a feneke ne torjon ki. 

Arnold
Sent from Iphone


On 2011.10.08., at 19:37, vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> wrote:

> ugye a kanyarbantartashoz szukseges ero a sebesseg negyzetevel aranyos. a leszorito ero vajon hogyan aranylik?
> 
> azt olvastam valahol, hogy a fekezesnel figyelembe kell venni a leszorito erot. ha fekezel egy lazat, es ovatosan kemenyitenel, akkor pont akkor fekezel enyhen, amikor meg nagy a sebesseg, es lenne leszorito ero. ezert kanyar elott ugy fekeznek, hogy durrbele nagyot, es ahogy lassul a gep, csokken a leszoritoero, ugy lazitanak, adagoljak.
> 
> vajk
> 
> 
> ________________________________
> From: Kovács József <kj at faldeko.hu>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Saturday, 8 October 2011, 10:37
> Subject: Re: [elektro-etc] nem VW TDI de autos tema
> 
>> Az erzes mindenkeppen ez, nem utcai auto erzes az biztos, az
>> eletosztonunk ellen kellene dolgozni folyamatosan egy F1 autoban, de
>> fizikailag letezhet, hogy egy kanyart egy bizonyos sebesseg alatt nem
>> lehet bevenni [ha nem fuggolegesen karika :) ]
>> 
>> Tehat a legellenallas, leszoritoero meg a gumira hato oldalerok nem
>> allhatnak olyan viszonyban, hogy kialakuljon egy min. hatarsebesseg ami
>> ALATT elszall az auto. [?]
> 
> 
> Mivel a leszorító erő jókóra részét aerodinamikai erő adja
> (szárnyak, bernoulli hatás) így akár lehet olyan is, hogy
> kisebb sebességnél ezek a leszorító erők nem jönnek létre
> akkor mértékben, hogy a gumin a kanyarerő elég lehessen...
> 
> KJ



More information about the Elektro-etc mailing list