[elektro-etc] VW TDI
charles.hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Oct 7 21:52:26 CEST 2011
Azt hiszem neked lehet igazad - ennek a listanak a szinvonala tart a nullahoz , csak te tartod itt a faklyat - feltunt hogy mindenkivel vitatkozol szemelyekre lebontva ?
Tudom en vagyok az egyetlen aki szembe megy:)
Bye
dexter
Sent from my HTC
-----Original Message-----
From: Ferenc Valenta <ferenc.valenta at gmail.com>
Sent: Friday, October 07, 2011 17:47
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] VW TDI
Várszegi Péter wrote:
> A dizellel az a baj, hogy alacsony fordulaton amíg nem megy a turbó
> baromira füstül, a régi adagoló ezt lesz-..rta és akkor is adta nekik az
> anyagot, cserébe kis fordulaton is volt nyomaték.
> Na ezt szüntették meg...
FALSE. A mechanikus adagolokban is volt egyszeru, membranos tuladagolas-
korrektor, az elektronikus adagolokhoz meg majdnem ugyanolyan elektronikus
meroke jar, mint a MAP szenzor. (tulajdonkeppen az is) HDI-nel szinten.
Fustoles akkor van, ha a lambda tul alacsony, eleri a fustoles-hatart.
Ez barmilyen fordulaton eloallhat jo nagy gazra.
(Ilyenkor a benzinesbol a lathatatlan, de budos es mergezo CH omlik)
Nagy fordulaton meg nincs eleg ido a tokeletes egeshez, hiaba az elotoltes
allitgatasa. Ezt a mechanikus adagolok nem is tudtak, vagy csak a
homerseklettol fuggoen, tehat hidegben nagyobb elotoltest adtak.
Az elektronikusak mar a kopogasszenzor jele alapjan folyamatosan allitgatjak.
> De ha valaki tud olyan tunning céget aki ezt kiöli a kocsiból, akkor
> szóljon, a sima chip tunningok is csak akkor működnek amikor meg már
> megy a turbó.
A tuning cegek csak a befecskendezett mennyiseget allitjak, hogy hany
mikroliter mehet be max egy utemben. A nemetek amugy is magasabbra
szoktak venni, fustolnek is, franciak inkabb nem hozzak ki a maximumot.
charles hoss wrote:
> az atlag autos be lehet palizni ezekre a vackokra , de egyre tobben
> jonnek ra hogy mar regen nem nyujtja a dizel azokat az elonyoket
> amiert erdemes volt megvenni oket annak idejen
Ja, es tobbet is fogyaszt, megtanultuk itt a listan.
Valoszinuleg ezert vesznek egyre tobbet es tobbet :)
Egyetlen allitasod sem tamasztjak ala az eladasi statisztikak,
sem a jelenlegi adatok, sem a tendenciak.
> erdekes - nem kene megtanulni vezetni ?
> vagy esetleg elgondolkodni azon hogy te hany km-ert vezettel osszesen
> es mennyit azok akiket epp kioktatsz :)
Ok, szamoljuk ki, hogy a vilagban osszesen hany km-t vezetnek dizel es
hany km-t benzines jarganyokkal. Szerintem egyertelmu a valasz.
Csak neked faraszto vezetni, mert nincs benne gyakorlatod.
Moczik Gabor wrote:
> Egyébként meg nem kéne keverni a technológiákat. Szívó benzinest a szívó
> dízellel, turbósat a turbóssal kéne összehasonlítani.
Ezzel egyetertek. A 4l fogyasztasu dizelt a 4l fogyasztasu benzinessel kell
osszehasonlitani. Ha akarod, korrigalhatod az energiatartalommal is.
vajk fekete wrote:
> igy aztan milliok vesznek turodizel autokat, amik kozlekedesre alkalmasak, keveset fogyasztanak, stb, majd szidjak ugyanezeket, mert szar vele felfele elindulni, szar vele jasszkarizni, traktorhangja van, stb.
Ez az erveles logikailag ekvivalens azzal amit mar sokszor hallottunk.
Megveszik, mert hulyek, becsapjak oket, es csak utolag derul ki, hogy szart
vettek, de akkor mar keso. Ti viszont birtokaban vagytok a titkos tudasnak.
Azt valahogy nem tudjatok elkepzelni, hogy valaki direkt vesz dizelt, mert azt
szereti. Pedig igen, sokan.
Ja, es hogy mersz olyat irni, hogy a dizel keveset fogyaszt? Ezen a
listan axioma,
hogy vagy ugyanannyit, vagy meg tobbet eszik. Ha tagadod, leszedik a fejed.
--
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com> Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER"
More information about the Elektro-etc
mailing list