[elektro-etc] VW TDI

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Thu Oct 6 18:48:58 CEST 2011


Arnold!

Azert ez nem csak az Alfanal van igy. Szakemberektol hallottam, hogy ugy 
kb. az ezredforduloig (plusz-minusz par ev) "szulettek" me'g jo autok.
Azota az autogyartasban (is!) elsodleges lett a markecing, a mernokok 
meg izzadjanak csak vert. :(((

Karoly


> A 95-ös VF által ismeretlenül agyonköpködött benzines Alfában köszöni
> remekül megy az EGR 15 év után is... kezd az lenni az erős gyanum, hogy
> 2011-ben pár apró módosítással is simán megállná a helyét új autóként
> is....
>
>
> Kicsit néha elcsodálkozom mennyire merőleges irányban fejlődött az
> autóipar az elmult evekben.
> Mondjuk a premium kategoriaban vannak okos ugyes ujitasok. De az egy más
> világ erősen. Ott időtállóbb autók születnek még ma is...
>
> De hogy egy 15 eves atlag auto (motorjat tekintve mindenkepp) siman
> hozza amit egy mai tucat... sőt olykor többet is. Azért az felvet 1-2
> kerdest.
>
>
> A.
> On 2011.10.05. 11:43, Xorn wrote:
>> Azt nem tudom, hogy miert kell, de pl. TDCi Mondeoknal szokas
>> ledugozni. Ennek a praktikus oka az, hogy nem hordja tele kosszal es
>> korommal a szivocsonkot, ami hosszu tavon elegge durvan tud kinezni,
>> illetve nem megy tonkre ugyanettol a kosztol az EGR szelep maga, amit
>> 70 rugo kicserelni. Raadasul az osszes zoldkartyas emisszios
>> kovetelmenyt meg igy is nevetve teljesiti az auto, ha amugy rendesen
>> karbantartjak.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2011/10/4 Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu>:
>>> izé, nem azért kell EGR hogy az égési hőmérséklet csökkenjen és ne
>>> oxidálódjon a nitrogén?
>>>
>>>
>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>:
>>>> bocs , a terfogati munka effektive no az egr nelkulihez kepest , de
>>>> csak az a resze ami visszajon , a gyorsabb eges miatt az eges okozta
>>>> terfogatnovekedes aranya csokken - a hatasfok no .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>:
>>>>> ugyanannal a gazallasnal mondjuk bemegy egy egr-es es egy egr nelkuli
>>>>> motorba 1deci keverek .
>>>>> az egr nelkulinel a hatasfok alacsony , mert alacsony a suritesi
>>>>> vegnyomas , hideg a keverek , lassu az eges , nagy az elogyujtas - ha
>>>>> a hatasfok alacsony , akkor a kijovo teljesitmeny es a fordulattal
>>>>> leosztva a nyomatek is alacsony lesz . a keverek egy jelentos resze
>>>>> csak arra valo hogy bevilgaitsa a hengert .
>>>>> az egr-esnel a deci keverek melle mondjuk bekerul egy jokora adag
>>>>> inert gaz , mondjuk kipufogogaz , ami meleg , a suritesi vegnyomas
>>>>> nagyobb a nagyobb anyagmennyiseg miatt , az egester hofoka emiatt meg
>>>>> magasabb , az elogyujtas lehet alacsonyabb , igy az eges sokkal
>>>>> kozelebb zajlik a felso holtponthoz , a terfogati munka alacsonyabb ,
>>>>> a hatasfok no - a teljesitmeny no , a nyomatek no . azonos (resz)
>>>>> terhelesnel tehat kevesebbet fogyaszt - vagy azonos gazallasnal a
>>>>> nyomatek no .
>>>>> padlogaznal pedig semmit nem csinal
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> potyo<potyo.ada at gmail.com> írta (2011. szeptember 30. 18:52):
>>>>>> Mi alapján növeli? Valahogy nem látom át...
>>>>>>
>>>>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>
>>>>>>
>>>>>>> bocs - noveli a nyomatekot - nem hogy nem csokkenti , de erosen
>>>>>>> noveli
>>>>>>>
>>>>>>> bye
>>>>>>> dexter
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>:
>>>>>>>> az egr csak nagyon reszterhelesen enged vissza , tehat ha gazt
>>>>>>>> adsz ,
>>>>>>>> akkor lezar - nem fog bekavarni a nyomateknak .
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> potyo<potyo.ada at gmail.com> írta (2011. szeptember 30. 18:18):
>>>>>>>>> 2011. szeptember 30. 15:48 Karoly Kovacs írta,<koka55 at kabsi.at>:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Balazs!
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Az uj, Euro 5-os motoroknal - sajnos - szamit. :(((
>>>>>>>>>> Volt alkalmam tobb kicsi, Euro 5-os motorral szerelt fostalicskat
>>>>>>> vezetni,
>>>>>>>>>> hat egy remalom. Pont az emlitett 4500 koruli fordulaton
>>>>>>>>>> kezdenek csak
>>>>>>>>>> ebredezni a tetszhalott allapotbol. :(((
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Gondolom addig jó sok kipufogógázt enged vissza az egr, meg
>>>>>>>>> ugye a sok
>>>>>>>>> szelep előnye is a magasabb fordulatnál jön ki, emiatt ugyan
>>>>>>>>> van magas
>>>>>>>>> csúcsteljesítmény, meg csúcsnyomaték, csak 3000 alatt lehet, hogy
>>>>>>> ugyanazt
>>>>>>>>> tudja egy 16 szelepes 90 lovas motor is, mint egy 8 szelepes 60
>>>>>>>>> lovas,
>>>>>>> és
>>>>>>>>> így már megis van, hogy miért tűnik lomhábbnak a 3000 alatti
>>>>>>> használatnál az
>>>>>>>>> újabb, mint az előd, hiszen az újabbnak tipikusan nagyobb
>>>>>>>>> tömeget is
>>>>>>> kell
>>>>>>>>> cipelnie :-(( Most néztem Opel motoroknál eléggé pontos
>>>>>>>>> közelítésnek
>>>>>>> tűnik,
>>>>>>>>> hogy a 8 szelepes motorok csúcsnyomatéka 3000 körül van, míg a 16
>>>>>>> szelepesek
>>>>>>>>> csúcsnyomatéka 4000 körül.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> (Jo, tudom, az emlitett 3 auto nem ilyen kis, Euro 1234567-es
>>>>>>>>>> motorral
>>>>>>>>>> szerelt, csak megemlitettem ezeket a peldakat is a kerdesedre.)
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Karoly
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> nyomatekgorbeje. Jol latszik a lenyeg. 2e körül ránt egyet a
>>>>>>>>>> dizel, és
>>>>>>>>>>>> ennyi.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Közúton mennyire életszerű 4500 fölött pörgetni a motort?
>>>>>>>>>>> Mire kell
>>>>>>>>>>> az? Mert addig toronymagasan vezet a dízel, legalábbis az
>>>>>>>>>>> idézett
>>>>>>>>>>> három kocsi között.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Most engem abszolút nem érdekel ebből a szempontból egyik
>>>>>>>>>>> sem, csak
>>>>>>>>>>> nem értem, miért kell a motor 4500 1/perc fölötti
>>>>>>>>>>> viselkedését annyira
>>>>>>>>>>> kiemelni. Én talán még soha nem mentem ekkora motorfordulattal.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> szia: Balázs
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list