[elektro-etc] VW TDI
Xorn
toth.endre at gmail.com
Wed Oct 5 13:39:07 CEST 2011
Anno emlekszem, hogy telire hutomaszkot tett fel az ember, meg
atforditotta a legszuro kupakjat, hogy a szivocso a blokk mellol
szivja a meleg levegot.
Most a Ford Focus-ba tettek bele ennek az elektronikusan szabalyzott
megfelelojet, de bomosokben mar evek ota van. Becsuk, ha hideg van,
nem hagyja tulhulni a hutovizet.
Best regards,
Andy
2011/10/5 Fuzesi Arnold <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>:
> A 95-ös VF által ismeretlenül agyonköpködött benzines Alfában köszöni
> remekül megy az EGR 15 év után is... kezd az lenni az erős gyanum, hogy
> 2011-ben pár apró módosítással is simán megállná a helyét új autóként is....
>
>
> Kicsit néha elcsodálkozom mennyire merőleges irányban fejlődött az autóipar
> az elmult evekben.
> Mondjuk a premium kategoriaban vannak okos ugyes ujitasok. De az egy más
> világ erősen. Ott időtállóbb autók születnek még ma is...
>
> De hogy egy 15 eves atlag auto (motorjat tekintve mindenkepp) siman hozza
> amit egy mai tucat... sőt olykor többet is. Azért az felvet 1-2 kerdest.
>
>
> A.
> On 2011.10.05. 11:43, Xorn wrote:
>>
>> Azt nem tudom, hogy miert kell, de pl. TDCi Mondeoknal szokas
>> ledugozni. Ennek a praktikus oka az, hogy nem hordja tele kosszal es
>> korommal a szivocsonkot, ami hosszu tavon elegge durvan tud kinezni,
>> illetve nem megy tonkre ugyanettol a kosztol az EGR szelep maga, amit
>> 70 rugo kicserelni. Raadasul az osszes zoldkartyas emisszios
>> kovetelmenyt meg igy is nevetve teljesiti az auto, ha amugy rendesen
>> karbantartjak.
>>
>> Best regards,
>> Andy
>>
>> 2011/10/4 Gabor Ambruzs<ambruzsg at szocimotoros.hu>:
>>>
>>> izé, nem azért kell EGR hogy az égési hőmérséklet csökkenjen és ne
>>> oxidálódjon a nitrogén?
>>>
>>>
>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>:
>>>>
>>>> bocs , a terfogati munka effektive no az egr nelkulihez kepest , de
>>>> csak az a resze ami visszajon , a gyorsabb eges miatt az eges okozta
>>>> terfogatnovekedes aranya csokken - a hatasfok no .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>>
>>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>:
>>>>>
>>>>> ugyanannal a gazallasnal mondjuk bemegy egy egr-es es egy egr nelkuli
>>>>> motorba 1deci keverek .
>>>>> az egr nelkulinel a hatasfok alacsony , mert alacsony a suritesi
>>>>> vegnyomas , hideg a keverek , lassu az eges , nagy az elogyujtas - ha
>>>>> a hatasfok alacsony , akkor a kijovo teljesitmeny es a fordulattal
>>>>> leosztva a nyomatek is alacsony lesz . a keverek egy jelentos resze
>>>>> csak arra valo hogy bevilgaitsa a hengert .
>>>>> az egr-esnel a deci keverek melle mondjuk bekerul egy jokora adag
>>>>> inert gaz , mondjuk kipufogogaz , ami meleg , a suritesi vegnyomas
>>>>> nagyobb a nagyobb anyagmennyiseg miatt , az egester hofoka emiatt meg
>>>>> magasabb , az elogyujtas lehet alacsonyabb , igy az eges sokkal
>>>>> kozelebb zajlik a felso holtponthoz , a terfogati munka alacsonyabb ,
>>>>> a hatasfok no - a teljesitmeny no , a nyomatek no . azonos (resz)
>>>>> terhelesnel tehat kevesebbet fogyaszt - vagy azonos gazallasnal a
>>>>> nyomatek no .
>>>>> padlogaznal pedig semmit nem csinal
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> potyo<potyo.ada at gmail.com> írta (2011. szeptember 30. 18:52):
>>>>>>
>>>>>> Mi alapján növeli? Valahogy nem látom át...
>>>>>>
>>>>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>
>>>>>>
>>>>>>> bocs - noveli a nyomatekot - nem hogy nem csokkenti , de erosen
>>>>>>> noveli
>>>>>>>
>>>>>>> bye
>>>>>>> dexter
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> 2011/9/30 charles hoss<charles.hoss at gmail.com>:
>>>>>>>>
>>>>>>>> az egr csak nagyon reszterhelesen enged vissza , tehat ha gazt adsz
>>>>>>>> ,
>>>>>>>> akkor lezar - nem fog bekavarni a nyomateknak .
>>>>>>>>
>>>>>>>> bye
>>>>>>>> dexter
>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>> potyo<potyo.ada at gmail.com> írta (2011. szeptember 30. 18:18):
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> 2011. szeptember 30. 15:48 Karoly Kovacs írta,<koka55 at kabsi.at>:
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Balazs!
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Az uj, Euro 5-os motoroknal - sajnos - szamit. :(((
>>>>>>>>>> Volt alkalmam tobb kicsi, Euro 5-os motorral szerelt fostalicskat
>>>>>>>
>>>>>>> vezetni,
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> hat egy remalom. Pont az emlitett 4500 koruli fordulaton kezdenek
>>>>>>>>>> csak
>>>>>>>>>> ebredezni a tetszhalott allapotbol. :(((
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> Gondolom addig jó sok kipufogógázt enged vissza az egr, meg ugye a
>>>>>>>>> sok
>>>>>>>>> szelep előnye is a magasabb fordulatnál jön ki, emiatt ugyan van
>>>>>>>>> magas
>>>>>>>>> csúcsteljesítmény, meg csúcsnyomaték, csak 3000 alatt lehet, hogy
>>>>>>>
>>>>>>> ugyanazt
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> tudja egy 16 szelepes 90 lovas motor is, mint egy 8 szelepes 60
>>>>>>>>> lovas,
>>>>>>>
>>>>>>> és
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> így már megis van, hogy miért tűnik lomhábbnak a 3000 alatti
>>>>>>>
>>>>>>> használatnál az
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> újabb, mint az előd, hiszen az újabbnak tipikusan nagyobb tömeget
>>>>>>>>> is
>>>>>>>
>>>>>>> kell
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> cipelnie :-(( Most néztem Opel motoroknál eléggé pontos
>>>>>>>>> közelítésnek
>>>>>>>
>>>>>>> tűnik,
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> hogy a 8 szelepes motorok csúcsnyomatéka 3000 körül van, míg a 16
>>>>>>>
>>>>>>> szelepesek
>>>>>>>>>
>>>>>>>>> csúcsnyomatéka 4000 körül.
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> (Jo, tudom, az emlitett 3 auto nem ilyen kis, Euro 1234567-es
>>>>>>>>>> motorral
>>>>>>>>>> szerelt, csak megemlitettem ezeket a peldakat is a kerdesedre.)
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> Karoly
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>> nyomatekgorbeje. Jol latszik a lenyeg. 2e körül ránt egyet a
>>>>>>>>>> dizel, és
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>> ennyi.
>>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Közúton mennyire életszerű 4500 fölött pörgetni a motort? Mire
>>>>>>>>>>> kell
>>>>>>>>>>> az? Mert addig toronymagasan vezet a dízel, legalábbis az idézett
>>>>>>>>>>> három kocsi között.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> Most engem abszolút nem érdekel ebből a szempontból egyik sem,
>>>>>>>>>>> csak
>>>>>>>>>>> nem értem, miért kell a motor 4500 1/perc fölötti viselkedését
>>>>>>>>>>> annyira
>>>>>>>>>>> kiemelni. Én talán még soha nem mentem ekkora motorfordulattal.
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>> szia: Balázs
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>>
>>>>>>>>>
>>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list