[elektro-etc] VW TDI - nyomatek

Várszegi Péter varszegi at kapos-net.hu
Mon Oct 3 23:16:33 CEST 2011


Jópár új dízelt vezettem már és a amíg nem megy a turbó egy nagy fos 
mindegyik amit használtam, használok.
A új benzinesekhez képest nem tudom, de korábbi dízelekhez képest ezen téren 
nagyot léptek vissza, fogyasztásuk semmivel nem jobb, ami jó az a 2000 
fordulat feletti nyomaték és a lóerő amit feltornásztak becsülettel, de 2000 
alatt a gyári teljesítményük felét sem tudják leadni.
Pl. egy WV 2.0 pdi 1400-es fordulat 43kW 2000-esen még mindig csak 78kw
De a tapasztalat is ezt mutatja.
Itt fent van egy csomó görbe
http://www.atc.hu/chiptuning


-----Original Message----- 
From: Ferenc Valenta
Sent: Monday, October 03, 2011 8:42 PM
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] VW TDI - nyomatek


A bizonyitek alatt nem konkretan mellebeszelesre gondoltam, hanem
valami szep peldara, amikor 2 nagyjabol ugyanolyan koru, teljesitmenyu
auto van kulonbozo motorokkal, az egyik turbo D, a masik mindegy milyen
benzines.
Az alapjarat kornyeki, turbo tamogatasa nelkuli nyomatekukat, akar a
kereken mertet osszehasonlitjuk.
Allitasod szerint a turbo D altalanosan gyengebb.
Szerintem meg forditva. Kivetel vagy nincs, vagy keves van, altalaban
a dizel lever minden nem hibridet. Papiron, erzesre, mindenhogy.
Erre talaltak ki, hogy alacsony fordulaton is huzzon.
A benzinest meg hogy porogjon.

>> A kedvenc Honda grafikonon mar megmutattam a lenyeget.
>> Kozvetlenul alapjarat utan, amikor biztos nem dolgozik a turbo,
>> KETSZER akkora teljesitmenyt tud leadni a motor, mint a kb ugyanolyan
>> teljesitmenyu szivo benzines!
>
> le vagyok nyugozve . es a szivodizelhez kepest ? mert errol beszelgettunk 
> .
> tehat egy modern szivodizel motor , amit hosszu eletre terveztek ,
> mondjuk taxi vagy furgon blokk vs egy ilyen szethegyezett nagy
> literteljesitmenyu cucc alapjaraton is erosebb ?

Szivodizelrol nincs grafikonunk, mert olyan Hondat nem talaltunk.
Egyebkent alacsony fordulaton nyilvan megveri az osszeset, amirol
eddig beszeltunk. De gondoltam ez nyilvanvalo.

> igen , plane a gazturbinahoz kepest . viszont szarabb mint a villany .
> de itt most a szivodizel vs tubrosnak tervezett blokk osszehasonlitasa
> volt a tema .

Igen, alacsony fordulaton, amikor a turbo amugy sem szol bele.
De mindegy, ha a tema keresesevel, es egymas meltatasaval vagyunk
elfoglalva, az mar nagy baj.

> tadaam . akkor ezeket a soksebesseges valtokat a benzinesekbe teszik ?
> vagy a dizelek hatasfoka - netan a fordulatszam atfogasa okozza a gondot ?

???
Mindegyikbe. Honnan vetted, hogy csak dizelbe?
Es a CVT-t hany sebessegesnek szamoljuk? :)
Mert az meg foleg benzinesben van.
Vicces, a kettos tomegurol is azt hittetek, hogy csak dizelben van.
Meg ugy altalaban minden rosszrol a dizel jut eszetekbe.
Pl a nyomatek eltunese kornyezetvedelmi okokbol, amit gyakran emlegettek,
kifejezetten az uj kis benzineseket sujtja jobban, a dizelek ma is
egesz kellemesek.

>> Ne tudjatok meg, mikre kepesek az ugyfeleink 0.1l/100km megtakaritasert.
>
> dizelt vesznek , meghagjak a mamat ?
> remelem nagyon kedvesek hozzad is :)

Ooo... A kultura, megint.
Az ugyfeleink autogyarak, es az o beszallitoik.

> dexter

-- 
Valenta Ferenc <ferenc_valenta at mentor.com>   Mentor Graphics ANBU Hungary
"My love is REAL, unless declared INTEGER" 



More information about the Elektro-etc mailing list