[elektro-etc] szabalyozastechnika (-:

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Jun 23 11:51:58 CEST 2011


Balázs Bámer wrote:

>> http://www.youtube.com/watch?v=H5ntCYYc7lw
>
> Anyagpazarlás. Ha tud két keréken menni, minek még kettő?

Van egy egyszerű magyarázat rá a kényelmen kívül:

Ha hirtelen kell fékezni, az eredetibe beépül egy jelentős holtidő, ugyanis a 
fékezést meg kell előznie annak, hogy a két kerék előreszalad. Ennek meg - kellő 
kialakítás esetén - azonnal a max fékerő lehetősége a rendelkezésére áll. Vagyis 
ebből akár közúti jármű is fejleszthető, az eredeti arra nem az igazi.

Vad ötlet: a négykerekű megoldásból készült autó úgy is kinézhet, hogy jó 
alacsony, és parkoláskor az orra felfelé áll, alig foglal helyet. :-) Sőt, mivel 
merőlegesen parkol a járdaszegélynek nekimenve, akkor ugye kifelé nem tolatva 
kell kijönnie, hanem a helyén megfordul (akár előre, indulásra felkészülve). A 
ki-beszállást nem gondoltam át. Lehet, hogy a tetején lenne az ajtó, és orral 
felfelé szituban kellene ki-beszállni, aztán ahogy a járgány talpraáll, belül 
változik a sofőr pozíciója. Szükséges lenne az alján át is valamennyire kilátni. 
:-)  (Lehet, hogy csúszós úton nem tudna orral felfelé fordulni.)

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list