[elektro-etc] szabalyozastechnika (-:
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Jun 23 11:51:58 CEST 2011
Balázs Bámer wrote:
>> http://www.youtube.com/watch?v=H5ntCYYc7lw
>
> Anyagpazarlás. Ha tud két keréken menni, minek még kettő?
Van egy egyszerű magyarázat rá a kényelmen kívül:
Ha hirtelen kell fékezni, az eredetibe beépül egy jelentős holtidő, ugyanis a
fékezést meg kell előznie annak, hogy a két kerék előreszalad. Ennek meg - kellő
kialakítás esetén - azonnal a max fékerő lehetősége a rendelkezésére áll. Vagyis
ebből akár közúti jármű is fejleszthető, az eredeti arra nem az igazi.
Vad ötlet: a négykerekű megoldásból készült autó úgy is kinézhet, hogy jó
alacsony, és parkoláskor az orra felfelé áll, alig foglal helyet. :-) Sőt, mivel
merőlegesen parkol a járdaszegélynek nekimenve, akkor ugye kifelé nem tolatva
kell kijönnie, hanem a helyén megfordul (akár előre, indulásra felkészülve). A
ki-beszállást nem gondoltam át. Lehet, hogy a tetején lenne az ajtó, és orral
felfelé szituban kellene ki-beszállni, aztán ahogy a járgány talpraáll, belül
változik a sofőr pozíciója. Szükséges lenne az alján át is valamennyire kilátni.
:-) (Lehet, hogy csúszós úton nem tudna orral felfelé fordulni.)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list