[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek > dinamikus vezetés

Fuzesi Arnold arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Tue Jun 14 14:48:56 CEST 2011


ismerősnek plusszban a tető és a csomagtartó is hátul.... ahogy átgurult rajta :)

Motorral lehet jó találkozni ilyesmi állattal... ráadásul a motoros ugye arra 
megy amerre néz...nehéz megállni h ne egy szarvast, vaddisznót nézzek ha kiugrik 
elém akár a szabályos 90-nél is.
Kátyúval meg guruló üdítősdobozzal már egész jól megy, de kellett gyakorolni.
(Nomeg azt lehet...)

Grátisz ezeken a remek magyar utakon fékezni sem egyszerű ilyenkor. Multkor egy 
bukkanó után az amúgy jó úton jött egy rém rossz pár méter majd egy kanyar. Ha 
nem ugrált a motor első kereke ide-oda 60cm-t akkor semennyit. Pihegtem rendesen 
utána, pedig mégcsak nem is vészfékezés volt....

Durva h vannak helyek ahol a kátyú fogalma gyakorlatilag ismeretlen.


A.

On 2011.06.14. 14:34, jhidvegi wrote:
> Acs Gabor wrote:
>> De mindegy is, hogy eltalálta, és azért röpült, vagy a kormányrángatás
>> miatt.
>
> Végülis még 50 kiló esetén is borzasztó nagy az ütés. Úgy lehet felfogni, mintha
> valaki fognak egy 50 kilós gumikalapácsot, és ezzel a sebességgel odabasznak egyet.
>
> Viszont valaki belinkelt (vagy máshol volt?) egy videót, amin versenyautó elé
> mentek lovak, és az egyik ló repült a francba, el is pusztult. Na most egy ló
> azért többszáz kiló. Igaz, hogy a súlypontja följebb is van, de az az autó, bár
> biztos ki volt támasztva, csövezve, de látszólag sértetlenül úszta meg az esetet.
>
> A kocsi elejével eltalálni az esetleg 200 kilós állatot már nem piskóta, amit a
> kiszakadt motor is mutat. Bár ez konstrukciós téma, ma már úgy csináják, hogy a
> motor becsússzon az utsatér alá. Ettől aztán kiszámíthatatlan, hogy az utastér
> meg a kaszni maradéka merre folytatja az útját, de ekkor már erősen lecsökkent
> sebességgel, cserébe felrepülhet.
>
> Van ismerősöm, aki mutatta az autóját, miután őzet ütött el. Csak a motorháztető
> meg kicsit az egyik sárvédő sérült meg, meg hát lámpa, ilyesmi.
>
> hjozsi
>



More information about the Elektro-etc mailing list