[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Mon Jun 13 12:33:23 CEST 2011
pontosan .
en is errol beszeltem - ahogy a max nyomatek kornyeken autozva 5% gaz
csokkenes 30% nyomatekesebe viszi be , tehat folyamatosan egy
nyomatekgerincen probalok egyensulyozni ha egyenletes tempot akarok
autozni .
raadasul ez a gorbe csak elvi - hiszen 3d-s kene legyen - tartott
gazzal ha ahogy no a fordulat , van hogy folyamatosan no a nyomatek -
igy egyre erosebb es spontan gyorsul , mikozben ugyanott all a pedal -
elveszed , a gorbe azon a gazallason maskepp nez ki , igy elkezd esni
a percterfogat - leall a tubo , elfogy a nyomatek , lassulsz ,
rimankodni kell hogy ujra gyorsuljon , egy pici gaz mar nem eleg hogy
beinditsa - es kesz maris pumpalod , gepeszkedsz , folyamatosan
dolgoznod kell hogy egyensulyban tartsd a sebesseget .
a normal gyorsitasnal a max nyomatek szuk elhelyezese pedig azt
jelenti hogy tobbet kell kapcsolni azonos tempohoz - mondjuk lampatol
allandoan kapcsolgatni kell .
bye
dexter
jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2011. június 13. 12:10):
> Kovács József wrote:
>>
>> A két AZONOS kivitelű, flezsereltségű és gyorsulású,
>> azaz ikertestvér HONDA CIVIC görbéje.
>> 1.8 benzin kontra 2.2 diesel
>>
>> http://img.index.hu/imgfrm/0/0/9/2/BIG_0009070092.jpg
>
> A kép azon túl, hogy nagyon látványos a nyomatékbeli eltérés, egy műszaki
> vénájúnak azt mutatja, hogy a benzines jóval rugalmasabb, szóval sokkal
> szélesebb fordulatszám-tartományon képes nem nagyon más nyomatékot
> kifejteni.
>
> Ha azonos a teljesítmény, én máig nem értem azt a nagy ovációt a dízel
> nyomatékáról.
> A fő érv, ami nekem szimpatikus, hogy a dízelek baromi keveset is tudnak
> kajálni.
>
> Na meg hogy a kőolaj lepárlásakor keletkezik ez is, az is, és ezek egymáshoz
> viszonyított ára attól függ a keletkezési arányon túl, hogy milyen kereslet
> van egyikre-másikra. Ha a szimpátiafaktor pl a dízel mellett szólna nagy
> arányban, és lecsökkenne a benzinesek gyártása a töredékére, egy halom fölös
> benzin maradna, emiatt olcsóbbá válna, és akinek még van benzinüzemű
> járgánya, ők járnának jól. Azért nem történik ilyen, mert az elmozdulás
> errefelé (a dízelolaj relatív drágulása) visszafogja a dízelek felé történő
> arányeltolódást.
>
> hjozsi
>
More information about the Elektro-etc
mailing list