[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek
potyo
potyo.ada at gmail.com
Mon Jun 13 12:32:01 CEST 2011
2011. június 13. 11:40 Fekete Róbert írta, <frobi at harden.hu>:
> hogyne
> nagymaminak meg a mazsoláknak akik 50 helyett 30 al mennek az úton és ezzel
> a sebességgel árkon bokron piroson gyalogoson keresztül is mennek
>
> de aki egy icipicit is dinamikusan vezet, próbálván nem akadályozni a többi
> közlekedésben résztvevőt ott a kicsi ccm es autó csak hátrány
> van családba 1.4 16v benyás..városban anynit eszik mint az én dieselem
> kimész országútra többet mint az én dieselem ( 100 as átllegtempó),
> autópályán meg kb dupláját (130-140)
>
Kisköbcentis benzinest hasonlítva a nagy dízelhez nemcsoda, hogy ez jön ki.
Én nagyköbcentis benzinesekre reagálva írtam a dolgot. Az lehet, hogy a nagy
benzines autópályán nem enne (jelentősen) többet, mint a kicsi, főleg ha
valami értelmes áttételezésű váltó is van alárakva és nem forog
4500-at150-nél, de azért városi használatnál jelentős a kis motor előnye.
Az, hogy valaki nem tudja a forgalom ritmusát tartani, szerintem nem annyira
motor, hanem inkább sofőrfüggő. Akinek be van adva, hogy 70-nél ötösbe kell
tenni a váltót, azzal akármit csinálsz, az át fogja rakni, és persze, hogy
nem gyorsul, főleg ha még emellé a gázpedált is csak leheli.
>
> szóval nem látom az előnyét , biztos én vagyok a vak :)
> max ott hogy a benyás autók olcsóbbak mint a dieselek és annak aki csak
> nyáron veszi elő az autót így évi 2e km -t megy jobban megéri a kis ccm
> járgányt venni
>
> és a röhej az hogy alapvetően mindegy hogy benzin vagy diesel, nagy ccm ben
> az sem fogyaszt sokkal többet ( na persze 3L es benyás az már igen )
Mi a nagy köbcenti, ami még nem fogyaszt sokkal többet? És mennyi az a nem
sokkal több? Szerintem épp a hétvégi sofőrnek mindegy, aki meg sokat megy,
annak inkább lényeges a lehető legalacsonyabb fogyasztás.
More information about the Elektro-etc
mailing list