[elektro-etc] hasznalt Mercedest vennek

Fekete Róbert frobi at harden.hu
Mon Jun 13 12:23:18 CEST 2011


pontosan ezért esznek kevesebbet
hamar megvan a nyomaték maximum, nincs értelme pörgetni
amint látszik már 2000 környékén rendelkezésre áll
és az azért nem rossz dolog
pláne hogy sok ember fél attól hogy pörög a motor


2011-06-13 12:10 keltezéssel, jhidvegi írta:
> Kovács József wrote:
>> A két AZONOS kivitelű, flezsereltségű és gyorsulású,
>> azaz ikertestvér HONDA CIVIC görbéje.
>> 1.8 benzin kontra 2.2 diesel
>>
>> http://img.index.hu/imgfrm/0/0/9/2/BIG_0009070092.jpg
>
> A kép azon túl, hogy nagyon látványos a nyomatékbeli eltérés, egy
> műszaki vénájúnak azt mutatja, hogy a benzines jóval rugalmasabb, szóval
> sokkal szélesebb fordulatszám-tartományon képes nem nagyon más
> nyomatékot kifejteni.
>
> Ha azonos a teljesítmény, én máig nem értem azt a nagy ovációt a dízel
> nyomatékáról.
> A fő érv, ami nekem szimpatikus, hogy a dízelek baromi keveset is tudnak
> kajálni.
>
> Na meg hogy a kőolaj lepárlásakor keletkezik ez is, az is, és ezek
> egymáshoz viszonyított ára attól függ a keletkezési arányon túl, hogy
> milyen kereslet van egyikre-másikra. Ha a szimpátiafaktor pl a dízel
> mellett szólna nagy arányban, és lecsökkenne a benzinesek gyártása a
> töredékére, egy halom fölös benzin maradna, emiatt olcsóbbá válna, és
> akinek még van benzinüzemű járgánya, ők járnának jól. Azért nem történik
> ilyen, mert az elmozdulás errefelé (a dízelolaj relatív drágulása)
> visszafogja a dízelek felé történő arányeltolódást.
>
> hjozsi
>



More information about the Elektro-etc mailing list