[elektro-etc] Ejszaka a kozvagohidon
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Sun Jun 5 07:55:49 CEST 2011
Acs Gabor wrote:
> A másik, hogy vajon mennyit költhet a BKV (ezáltal a köz) a
> villamosok, buszok légkondicionálására? Ha rajtam múlna, semmilyen
Nem tudom, de lehet bármit hülyén is használni. Teljesen felesleges fázásig
nyomatni.
Azt hiszem, hogy maga az energiaköltség elenyészik a jármű mozgatási
energiaköltsége mellett, és még ez se a fő költség a működtetésben. Kis
számolgatás: egy villamos egyetlen felgyorsítása belekerülhet energiában olyan
100Ft körüli összegbe, a haladás is még kerül valamennyibe. Két megálló között
az akármilyen légkondi elfogyaszt néhány Ft-ot. Buszon ezek a költségek
kisebbek, mert a jármű kisebb, akkor is, ha itt az energia már drágább per kWh
az üzemanyag fajtája miatt.
> A szaros koromszűrőkre bezzeg nincs pénz, nyilván több szavazót
> jelent a légkondis villamos (mellesleg minden sarkon megáll).
Így is fel lehet fogni. Ma már a levegő oxigéntartalma is politikai kérdés.
ez a légkondis jármű, ami minden sarkon megáll, és 3 percenként jön, ez
budapesti sajátosság. Az esti sétámon, amikor (mindegy, miért) le kell ülnöm
egy-egy buszmegállóban, szinte képtelenség úgy kifogni, hogy épp nem jön busz,
de gyakori, hogy azalatt az 1 perc alatt 2 is jön, a vezető meghálálja intéssel,
ha előre intek a fénycsóvába kerülve, hogy nem akarok felszállni. Mert hogy utas
hijján senki nem akar róla leszállni, meg a megállóban sincs senki, aki
felszállni akarna.
Lehet, hogy este 9 után is máshol sok az utas, de bátorkodom kételkedni benne.
Itt biztos, hogy 2-4 embernél nem ül rajta több, de gyakori, hogy töküres. Ezek
ilyen lyukrafutásos járatása biztos jó sokba kerül.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list