[elektro-etc] Ejszaka a kozvagohidon

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Sun Jun 5 07:55:49 CEST 2011


Acs Gabor wrote:

> A másik, hogy vajon mennyit költhet a BKV (ezáltal a köz) a
> villamosok, buszok légkondicionálására? Ha rajtam múlna, semmilyen

Nem tudom, de lehet bármit hülyén is használni. Teljesen felesleges fázásig 
nyomatni.

Azt hiszem, hogy maga az energiaköltség elenyészik a jármű mozgatási 
energiaköltsége mellett, és még ez se a fő költség a működtetésben. Kis 
számolgatás: egy villamos egyetlen felgyorsítása belekerülhet energiában olyan 
100Ft körüli összegbe, a haladás is még kerül valamennyibe. Két megálló között 
az akármilyen légkondi elfogyaszt néhány Ft-ot. Buszon ezek a költségek 
kisebbek, mert a jármű kisebb, akkor is, ha itt az energia már drágább per kWh 
az üzemanyag fajtája miatt.

> A szaros koromszűrőkre bezzeg nincs pénz, nyilván több szavazót
> jelent a légkondis villamos (mellesleg minden sarkon megáll).

Így is fel lehet fogni. Ma már a levegő oxigéntartalma is politikai kérdés.

ez a légkondis jármű, ami minden sarkon megáll, és 3 percenként jön, ez 
budapesti sajátosság. Az esti sétámon, amikor (mindegy, miért) le kell ülnöm 
egy-egy buszmegállóban, szinte képtelenség úgy kifogni, hogy épp nem jön busz, 
de gyakori, hogy azalatt az 1 perc alatt 2 is jön, a vezető meghálálja intéssel, 
ha előre intek a fénycsóvába kerülve, hogy nem akarok felszállni. Mert hogy utas 
hijján senki nem akar róla leszállni, meg a megállóban sincs senki, aki 
felszállni akarna.

Lehet, hogy este 9 után is máshol sok az utas, de bátorkodom kételkedni benne. 
Itt biztos, hogy 2-4 embernél nem ül rajta több, de gyakori, hogy töküres. Ezek 
ilyen lyukrafutásos járatása biztos jó sokba kerül.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list