[elektro-etc] olaj
Ambruzs Gábor
ambruzsg at szocimotoros.hu
Fri Feb 25 20:30:52 CET 2011
Ha csipegetné az olajat akkor 0w40 és nem 5w30....
nem hidegen eszi az olajat motor hanem pont melegen.
amugy meg ha nagy hidegoldali viszkozitasu olajat rak az ember a verdaba
akkor a bypass szelep le fog oldani es esetleg kritikus helyekre nem fog
jutni olaj.
a suru olajtol nem az olajnyomas emelkedik meg hanem az aramlas csokken le.
ezert ciki -20- fokban egy 10W-s olajnal egyetlen nagy gaz is hidegen.
(tényleg hidegen)
a gyártó amit megad az a motor normál üzemi hőfokán a szükséges
viszkozitás. (a tartomány azért kell mert a szaharában az olaj nyilvan
jobban felmelegszik mint nalunk)
ha mondjuk 10w40-es olajat ad meg akkor ahelyett lehet 5w40-et meg
0w40-et is hasznalni, minnel kisebb a hidegoldali viszkozitas annal jobb.
es nincs de...
csak a 0w40-es olaj nyilvan sokkal tobbe kerul mint a 10w40...
60-as olajat normal uzemi korulmenyek kozott a mi eghajlatunkon
vizhuteses autoban nem lehet felmelegiteni uzemi hofokra.
2011. 02. 24. 19:32 keltezéssel, Kovács József írta:
> A 0W-30 megér eg ypróbát.
>
> A KIA (abba lesz?) simán elmegy vele.
> Cirka 0,5 literrel kisebb benzin fogyival.
>
> Plusz a hideg motorral (<50 fok)
> is bátrabban mozdulhatsz, ha kell.
>
> Ha netán csipegetné (nem valószínű) az olajat,
> akkor legközelebb 5W-30 ...
>
> KJ
>
>
>
> 2011.02.24. 18:48 keltezéssel, Acs Gabor írta:
>> Sakkor 5W30, 10W30, 5W40, 10W40, vagy mi lehet a legjobb választás?
>>
>>
>> Gábor
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list