[elektro-etc] olaj
charles.hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu Feb 24 19:46:23 CET 2011
A misztika ott kezdodik hogy a szamok nem viszkozitast jelentenek - hanem adott motorban xx kulso homerseklet melletti hasznalhatosagot - tehat a 0 w 40 a sajat viszkozitasi tulajdonsagait elvileg ebben a hofok tartomanyban tudja (a tablazatat a google kidobja) de pl csunya meglepetest lattam ilyennel - x tipusu olaj hig volt (az egesz tartomanyban gondolom) es a primer hajtas randan csorgott tole - masik viszkozusabb olaj ugyanezt tudta a teljes tartomanyban - az szep csendben jart .
A kovetkezo misztifikalasi pont a hamis olaj - na ha ezt is bele kell kombinalni , akkor nagy a gaz .
Bye
dexter
Sent from my HTC
-----Original Message-----
From: trebi at algoritmic.hu
Sent: Thursday, February 24, 2011 17:13
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] olaj
Meg kell nézni a szervizutasítást, és olyan olajat kell rakni bele, amilyet
a gyártó előír.
Legtöbb gyártó megad egy elég széles tartományt, mert a mi éghajlatunkon úgy
nagyjából tökmindegy. Az autók 99%-ába jó a 10W40, csak valami rejtélyes
okból ezt a kérdést állatira szeretik túlmisztifikálni.
Trebitsch
Acs Gabor wrote:
> Van lényeges különbség, hogy 5W-30, vagy 5W-40 olajat használ az
> ember? Az egyik szerviz azt mondta, hogy az egyik hígabb, a másik meg
> hogy a másik hígabb, így áll a szakértelem :)
>
> Van értelme normál használatra 0w30-at venni?
> Vagy tök mindegy, jó a 10W40 is? Van ahol ezt akarják belerakni.
>
>
> Gábor
More information about the Elektro-etc
mailing list