[elektro-etc] Új Focus

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
Mon Feb 14 14:26:13 CET 2011


arra gondoltam, hogy vagy 5-6 alrendszer tervezoje dontott ugy, hogy az o 
alrendszere hangjelzest fog adni. de semmi egysegesseg nincs benne. egyik balrol 
csipog valoszinuleg valami piezoval, masik a radio hangszorojan, harmadik 
valahonnan a muszerfal mogul. a tolatoradar elhalkitja a radiot, pedig ha a 
pittyogasa akarnek figyelni, magam is lehalkithatnam, viszont az ovbekotesre 
figyelmezteto nem halkitja le, hangos zene mellett eszrevehetetlen. 

tobbfele rendszert ki tudnek neki talalni, de ok nem vettek a faradsagot. 

vagy pl a 4eves lanyomnak tunt fel, hogy a kozepso kijelzon, ahol lerajzolja 
hogy melyik ulesen nincs senki bekotve, az az ures hatsoulest bekotetlennek 
jelzi, az ures anyosulest meg bekotottnek. persze, mert az elsoben van 
sulyerzekelo, tudja hogy ures, ezert a bekotetlenseg ellenere sem jelzi. a 
vegeredmeny megis az, hogy van 7 egyforma sarga led, es az egyik mas logika 
alapjan mukodik mint a masik 6. nem nagy baj, de inkonzisztens, nincs benne 
rendszer.

vajk



________________________________
From: Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>
To: elektro-etc at tesla.hu
Sent: Mon, 14 February, 2011 11:48:32
Subject: Re: [elektro-etc] Új Focus

Ezt nem egeszen ertem.
En pl. nem nagyon szeretnem, ha az iranyjelzom kattogas helyett visongana.
Vagy megforditva, kattogna, ha nincs valaki bekotve. Es igy tovabb.

Karoly

On 14.02.2011 09:02, vajk fekete wrote:
> nyugi, ebbol sem lesz benne a szeriaban a fele sem. kb csak az ujsagiroknak
> mutogatott peldanyokban lesz ez mind benne.
>
> technology demonstrator.
>
> Ennek toredeke van a mostani kocsimban, de mar ez is idegesito.
>
> Ha az autot bonyolultra csinaljuk, irtoztatoan muszaj lenne valami elvek 
>alapjan
> csinalni. Olyan elvek alapjan, amiket a vezeto elobb utobb meg is ert, es igy
> szamara logikussa valik az auto viselkedese.
>
> Ha fuggetlenul tervezett egysegeket egymas melle dobalnak, es az 
>osszehangolasuk
> a tesztek soran talalt "hibak" kijavitasabol all, sosem lesz egy logikus,
> konzisztens rendszer belole.
>
> Pl a mostani peugeotban
>   - kattog az iranyjelzo
>   - futtyoges szeruen csipog a tolatoradar
>   - csipog ha nyitvahagytam az ajtot
>   - halkan dallamosan csipog ha nincs valaki bekotve
>   - nemistudom milyen hagot ad, ha hivnak telefonon
>
> es ezek egy resze nemitja, masresze halkitja, hamradikresze meg ugyhagyja a
> radiot. kulon vicces, amikor elhallgat a radio, es kezdenel korulnezni hogy
> mifasz van, mire elkezd csorogni a telefon.
>
> De mondhatnam pl, hogy gombbal kapcsolhato a gyerekzar. De mivel csak egy gomb
> van, ezert ketoldalt egyforman. Es raadasul ha nincs raadva a gyujtas, akkor 
>nem
> allithato at. Tehat ha megalltal, leallitottad a motort, netan kivetted a
> kulcsot, akkor vissza kell tedd hogy felold a hatso ajtot.
>
> Latszik amugy, hogy kulcsnelkulihez terveztek, olyan a gyujtaskapcsolo, hogy 
>van
> a nulla, a bekapcsolt, es a rugos inditozos allas. nincs csak gyujtas allas.
> Tehat ha le akarod allitani a motort, akkor muszaj nullaba forditsd a kulcsot,
> amitol ugye leveszi a gyujtast, elhallgat a radio, stb. Es nem is fordithatod
> azonnal vissza, mert ugye amig fizikailag meg nem allt a motor, ha 
visszateszed
> a gyujtast, akkor megy tovabb.
>
> vajk
>
>
>
> ________________________________
> From: Acs Gabor<agabor at electrodesign.hu>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Sun, 13 February, 2011 15:54:20
> Subject: Re: [elektro-etc] Új Focus
>
> Na ezt tudja mostmár középosztályban a focus, ezt írtam.
> Állítólag ennyi okosságot még semmilyen autóba sem raktak bele.
>
>
> Gábor
>
> 2011.02.13. 15:36 keltezéssel, Pribojszki János írta:
>    
>> A minap láttam egy klippet. BMW keccsel lassan az úton. Haladási
>> iránnyal párhuzamos parkolók. Talált egy akkora helyet ahová befér.
>> Lassít, átveszi a kormányt és beparkol. A computer.   :)
>>
>>      
>
>
>
>    


      


More information about the Elektro-etc mailing list