[elektro-etc] Új Focus
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Mon Feb 14 11:45:05 CET 2011
Ez jó kis történet, nem emlékszel, hol olvastad?
Gáború
2011.02.14. 9:30 keltezéssel, Xorn írta:
> Volt egy novella, amikor egy faszi kiolvad a melyhutesbol 3-400 evvel
> kesobb. Aki erte megy egy autoval, az az akkori intelligencia kremje.
> Az autoja 300-at megy az ora szerint, csorog, csattog zorog, a
> sebessegelmeny ettol meg is van, de a ficko jol latja, hogy jo, ha
> 40-nel halad a valosagban.
>
> Azutan hosszabb kalandok vegen megtalalja azt a nagyon kis csoportot,
> aki valoban rendelkezik meg nemelyes intelligenciaval, es akik
> elmondjak neki, hogy muszaj ilyenre csinalni az autot es felrevezetni
> a nepeket, kulonben zaros hataridon belul az osszes vezeto halalos
> balesetet szenvedne. Meg persze detto a tarsadalom minden szintjen es
> szinte mindenre vonatkoztatva, olyan szinten lecsokkent az altalanos
> intelligencia.
>
> Jo uton jarunkefele... :-(
>
> Best regards,
> Andy
>
> 2011/2/14 vajk fekete<halaloszto at yahoo.co.uk>:
>> nyugi, ebbol sem lesz benne a szeriaban a fele sem. kb csak az ujsagiroknak
>> mutogatott peldanyokban lesz ez mind benne.
>>
>> technology demonstrator.
>>
>> Ennek toredeke van a mostani kocsimban, de mar ez is idegesito.
>>
>> Ha az autot bonyolultra csinaljuk, irtoztatoan muszaj lenne valami elvek alapjan
>> csinalni. Olyan elvek alapjan, amiket a vezeto elobb utobb meg is ert, es igy
>> szamara logikussa valik az auto viselkedese.
>>
>> Ha fuggetlenul tervezett egysegeket egymas melle dobalnak, es az osszehangolasuk
>> a tesztek soran talalt "hibak" kijavitasabol all, sosem lesz egy logikus,
>> konzisztens rendszer belole.
>>
>> Pl a mostani peugeotban
>> - kattog az iranyjelzo
>> - futtyoges szeruen csipog a tolatoradar
>> - csipog ha nyitvahagytam az ajtot
>> - halkan dallamosan csipog ha nincs valaki bekotve
>> - nemistudom milyen hagot ad, ha hivnak telefonon
>>
>> es ezek egy resze nemitja, masresze halkitja, hamradikresze meg ugyhagyja a
>> radiot. kulon vicces, amikor elhallgat a radio, es kezdenel korulnezni hogy
>> mifasz van, mire elkezd csorogni a telefon.
>>
>> De mondhatnam pl, hogy gombbal kapcsolhato a gyerekzar. De mivel csak egy gomb
>> van, ezert ketoldalt egyforman. Es raadasul ha nincs raadva a gyujtas, akkor nem
>> allithato at. Tehat ha megalltal, leallitottad a motort, netan kivetted a
>> kulcsot, akkor vissza kell tedd hogy felold a hatso ajtot.
>>
>> Latszik amugy, hogy kulcsnelkulihez terveztek, olyan a gyujtaskapcsolo, hogy van
>> a nulla, a bekapcsolt, es a rugos inditozos allas. nincs csak gyujtas allas.
>> Tehat ha le akarod allitani a motort, akkor muszaj nullaba forditsd a kulcsot,
>> amitol ugye leveszi a gyujtast, elhallgat a radio, stb. Es nem is fordithatod
>> azonnal vissza, mert ugye amig fizikailag meg nem allt a motor, ha visszateszed
>> a gyujtast, akkor megy tovabb.
>>
>> vajk
>>
>>
>>
>> ________________________________
>> From: Acs Gabor<agabor at electrodesign.hu>
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Sent: Sun, 13 February, 2011 15:54:20
>> Subject: Re: [elektro-etc] Új Focus
>>
>> Na ezt tudja mostmár középosztályban a focus, ezt írtam.
>> Állítólag ennyi okosságot még semmilyen autóba sem raktak bele.
>>
>>
>> Gábor
>>
>> 2011.02.13. 15:36 keltezéssel, Pribojszki János írta:
>>> A minap láttam egy klippet. BMW keccsel lassan az úton. Haladási
>>> iránnyal párhuzamos parkolók. Talált egy akkora helyet ahová befér.
>>> Lassít, átveszi a kormányt és beparkol. A computer. :)
>>>
>>
>>
>>
>
> _____________ NOD32 5637 (20101121) Információ _____________
>
> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
> http://www.nod32.hu
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list