[elektro-etc] Új Focus

Xorn toth.endre at gmail.com
Mon Feb 14 09:30:10 CET 2011


Volt egy novella, amikor egy faszi kiolvad a melyhutesbol 3-400 evvel
kesobb. Aki erte megy egy autoval, az az akkori intelligencia kremje.
Az autoja 300-at megy az ora szerint, csorog, csattog zorog, a
sebessegelmeny ettol meg is van, de a ficko jol latja, hogy jo, ha
40-nel halad a valosagban.

Azutan hosszabb kalandok vegen megtalalja azt a nagyon kis csoportot,
aki valoban rendelkezik meg nemelyes intelligenciaval, es akik
elmondjak neki, hogy muszaj ilyenre csinalni az autot es felrevezetni
a nepeket, kulonben zaros hataridon belul az osszes vezeto halalos
balesetet szenvedne. Meg persze detto a tarsadalom minden szintjen es
szinte mindenre vonatkoztatva, olyan szinten lecsokkent az altalanos
intelligencia.

Jo uton jarunkefele... :-(

Best regards,
Andy

2011/2/14 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
> nyugi, ebbol sem lesz benne a szeriaban a fele sem. kb csak az ujsagiroknak
> mutogatott peldanyokban lesz ez mind benne.
>
> technology demonstrator.
>
> Ennek toredeke van a mostani kocsimban, de mar ez is idegesito.
>
> Ha az autot bonyolultra csinaljuk, irtoztatoan muszaj lenne valami elvek alapjan
> csinalni. Olyan elvek alapjan, amiket a vezeto elobb utobb meg is ert, es igy
> szamara logikussa valik az auto viselkedese.
>
> Ha fuggetlenul tervezett egysegeket egymas melle dobalnak, es az osszehangolasuk
> a tesztek soran talalt "hibak" kijavitasabol all, sosem lesz egy logikus,
> konzisztens rendszer belole.
>
> Pl a mostani peugeotban
>  - kattog az iranyjelzo
>  - futtyoges szeruen csipog a tolatoradar
>  - csipog ha nyitvahagytam az ajtot
>  - halkan dallamosan csipog ha nincs valaki bekotve
>  - nemistudom milyen hagot ad, ha hivnak telefonon
>
> es ezek egy resze nemitja, masresze halkitja, hamradikresze meg ugyhagyja a
> radiot. kulon vicces, amikor elhallgat a radio, es kezdenel korulnezni hogy
> mifasz van, mire elkezd csorogni a telefon.
>
> De mondhatnam pl, hogy gombbal kapcsolhato a gyerekzar. De mivel csak egy gomb
> van, ezert ketoldalt egyforman. Es raadasul ha nincs raadva a gyujtas, akkor nem
> allithato at. Tehat ha megalltal, leallitottad a motort, netan kivetted a
> kulcsot, akkor vissza kell tedd hogy felold a hatso ajtot.
>
> Latszik amugy, hogy kulcsnelkulihez terveztek, olyan a gyujtaskapcsolo, hogy van
> a nulla, a bekapcsolt, es a rugos inditozos allas. nincs csak gyujtas allas.
> Tehat ha le akarod allitani a motort, akkor muszaj nullaba forditsd a kulcsot,
> amitol ugye leveszi a gyujtast, elhallgat a radio, stb. Es nem is fordithatod
> azonnal vissza, mert ugye amig fizikailag meg nem allt a motor, ha visszateszed
> a gyujtast, akkor megy tovabb.
>
> vajk
>
>
>
> ________________________________
> From: Acs Gabor <agabor at electrodesign.hu>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Sun, 13 February, 2011 15:54:20
> Subject: Re: [elektro-etc] Új Focus
>
> Na ezt tudja mostmár középosztályban a focus, ezt írtam.
> Állítólag ennyi okosságot még semmilyen autóba sem raktak bele.
>
>
> Gábor
>
> 2011.02.13. 15:36 keltezéssel, Pribojszki János írta:
>> A minap láttam egy klippet. BMW keccsel lassan az úton. Haladási
>> iránnyal párhuzamos parkolók. Talált egy akkora helyet ahová befér.
>> Lassít, átveszi a kormányt és beparkol. A computer.   :)
>>
>
>
>
>



More information about the Elektro-etc mailing list