[elektro-etc] hibrid autó....108 éve

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Wed Feb 2 18:25:07 CET 2011


Emlékszem a 70-es években a MÁV-nál sok  diesel-elektromos mozdony futott.
Főként a NOHAB, meg az M62. Volt amelyikben még külön gőzfejlesztő is volt, a gőzmozdonyhoz "szokott"
személyvagonok fűtését megoldandó :)

http://zkando.hu/diakweb/2010_11a/horvathgabor/dizel.htm

Abban az időben még nem volt ritka, hogy a kisiklott, megrongálódott vagont-mozdonyt gőzdaru emelte vissza a sínre,
vagy rakta le a töltés mellé, ahol szétdarabolták és onnan szállították el az ócskába.

Mellesleg nemrég láttam egy  autódarut, melynek a daru része elektromos volt.

Feri


Kovács,

Wednesday, February 2, 2011, 4:54:52 PM, you wrote:

Kovács> http://belsoseg.blog.hu/2011/02/02/125_ev_helybenjaras

Kovács> Az ifjú, tehetséges Ferdinand Porsche ekkortájt meggyőződéssel vallja, hogy
Kovács> az elektromos hajtásé a jövő, és az általa konstruált villanyautóval
Kovács> hatalmas sikert arat a párizsi világkiállításon. (1900)

Kovács> A mindenféle áttételt, láncot, kuplungot és differenciált nélkülöző 
Kovács> járművet az első kerekekbe épített agymotorok hajtják.

Kovács> A hatótávval elégedetlen konstruktőr két évvel később benzinmotort épít
Kovács> a járműbe
Kovács>   no nem a villanymotor helyére, hanem mellé, hogy egy generátort hajtson.
Kovács> Nevezzük range extendernek, vagy hibridautónak.

Kovács> 1902-ben már kész volt és működött.

Kovács> http://m.blog.hu/be/belsoseg/image/GG_Bels%C3%B6seg/125_ev/4_lohner_color.jpg



Kovács> __________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 5739 (20101228) __________

Kovács> Az üzenetet az ESET NOD32 Antivirus ellenőrizte.

Kovács> http://www.eset.hu






-- 
Best regards,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu


More information about the Elektro-etc mailing list