[elektro-etc] Nem a gazdaság miatt...
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Mon Dec 26 15:26:27 CET 2011
On 2011.12.26. 11:33, VF wrote:
> Arnold Fuzesi wrote:
>
>> Cardy egy regi projekt. Mar akkor kesz volt mikor a vita indult....
>> reklamoztad nem keveset. Utana kezdodtek a C kerdeseid.
>
> Igen, kb 1998 ota megy,
Nna, erről beszélek. Ez akkor már termék volt...sok értelme nem lett volna C-ben
újraírni. De ettol nem az ASM az ultimate megoldas. Sot, ellenkezoleg.
Ma is ASM-ben fognál neki ha nulláról kezdenéd?
Nyilván nem. Erről szólt anno a vitánk is.
2000 körül kezdtem C-zni pont amiatt mert az ASM egy projektméret felett elég
szenvedős, és alig jelent előnyt. Akkor már nagyon jó fordítók voltak....kesobb
jottek a C-re "optimalizalt" uC-k stb. pont mikor a vitank ment. Akkor már
nagyon nem érte meg ASM-ezni, csak nagyon elvétve. Vagy ha vmit abban kezdett az
ember.
(TFSI & tsa is pont akkortájt jött ki mikor a dizel benzin vita kirobbant. :)
> folyamatosan fejlodik, sokezer darab
> eladva az egesz vilagon szinte mindenhol.
> A legutolso nyak iden juliusi.
loudlink.eu - hasonlokepp. De ezzel mit szeretnél mondani? :)
Ez meg full C. SD/FAT-es kriptós bootloader is az.
Atmega168-ban elfért minden. (SD/FAT32/CDC emulacio) Ha ASM-ben kódolom le
akkor sem lenne olcsóbb uC a lelke, de lényegesen hosszabb idő lett volna, és a
hajam az égnek állna mikor hozzá kellene nyúlni vmi miatt hónapok évek múlva.
Vagy csinalok egy olyan makronyelvet az ASM fölé amit már kitaláltak mások és
C-nek hívnak. :)
> C kerdesekre nem emlexem, mire gondolsz?
-> Archivum. FAT-tel kuzdottel valamit C-ben, annak kapcsán pl.
Meglepett a fordulat, aztan a C-s munkahelyválasztás szintén.
Mondjuk érthető, csak kár volt ezért annyit anyázni.... :)
>> Volcanoval (mentor mittudomen, szinten reklamoztad mit csinalsz ott) mi a
>> helyzet? Ne szopass h az autos cumokat asm-ben progizzak led-del debugolva. :)
>
> Igen. Van full assembly bootloaderunk es LIN stackunk.
Van, de messze nem ez a jellemzo, plane nem a tendencia. Biztonsagi okokbol pl.
De ezer más okból is nem kívánatos az ASM kódolás a gépjárműiparban (sem).
Dokumentálni is kellemetlen, továbbfejleszteni is,tesztelni sem könnyű,
hatékonysága minimálisan jobb, az se mindig egyértelműen ha korlátos a
rendelkezésre álló fejlesztési idő. Egy bootloader vagy LIN stack esetén lehet.
Ahol +0.1USD-ért egy uC árában fejek hullanak.
De nem az a gepjarmuipari kihivasok csimborasszója.
> A tobbi cuccban is majd mindben van assembly, es igen gyakran
> kell assemblyben debuggolni.
Az teljesen mas, hogy miben és miért debugolsz. Plane ha nem kiforrott a fejl.
kornyezet, ertheto.
De az autoipar nem ASM-ben kodol, max elvétve.
Már csak amiatt is mert nem kézben tarthato, nincs igazan lehetoseg team
review-ra, MISRA check(Motor Industry Software Reliability Association)
tudtommal nem mukodik rá.
> Debugger meg nem mindig megy.
Még szerencse :)
> A legujabb cuccokkal dolgozunk, a
> listan soha nem emlitett processzor csaladokkal, specialisan a
> kocsikba keszult tipusokkal, melyet letagad a gyarto ha te kerdezed.
>> /Van fogalmam mivel kozos ismerosunk juttatott be, es elegge vagom mit es
>> mivel csinaltok. (ezer eve 2000 korul voltam ott allasinterjun is V elott. )/
>
> Tudom, ki is b at sztak, megbuktal a C teszten.
Jahh, ebbol milyen kovetkeztetest vonjunk le? :)
a, volt már melom akkor, full másnaposan (ugy alakult, ennyire volt tétje)
mentem be puszta kivancsisagbol. V-nek utana mondtam hogy probalja meg, legalabb
tudtam segiteni mibol keszuljon. Bár Ő sokkal jobb volt nálam C-ből (villany vs
info), de precedencia szabalyokkal konnyen meg lehet szivatni az embert.
a+++++b és társai. (MISRA nem is engedi meg az ilyesmit tudtommal.)
b, akkor tanultam a suliban a C-t. Mellette maszekban csinaltam HJozsi-nak a
tungsram-os lampatesztelo vezerlot, az volt az elso C progim. Nem volt sok
meglepo benne, hogy kivagtak. :)
Ma meg már azért nem mennék oda, mert anyagilag nem érné meg...
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list