[elektro-etc] kornyezetvedelem .
Xorn
toth.endre at gmail.com
Fri Dec 23 07:51:09 CET 2011
Van, csak nem tudnak rola az emberek. A szep, uj Autoklub csodapalota
mellett evtizedek ota mukodik, de van egy valamivel kevesbe jol
felszerelt palya itt Obudan is. Utobbin csak metlachi van, amit
fellocsolnak, es a melletted ulo oktato szimulalja a kicsuszast egy
eroteljes kormanyrantas kepeben, de az is eppen elegge csuszik, es
eppen elegge kifordul az auto alolad, ha nem kapod el, hidd el. :-)
En az Autoklubban voltam par eve, es igen jol jatszottunk, nagyon
hasznos volt. Kellene menni ujra.
Best regards,
Andy
2011/12/23 charles hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> nalunk ilyen palya nem nagyon van ahol lehetne gyakorolni , de a kresz
> oktato konyv is azt javasolja hogy menjunk a tel elejen ki egy jo nagy
> , ures parkoloba gyakorolni , szokni a szituaciot , uj fizikat . azt
> sajnos nem irja hogy mit mondjak a rendoroknek akik odajonnek
> kekeckedni .
>
> bye
> dexter
>
>
> 2011/12/23 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
>> Nalunk az OEAMTC-nek (a ket osztrak autoklub kozul a nagyobbiknak) vannak
>> tesztpalyai, es minden autoklub tag bejelentkezhet oda gyakorolni.
>> Hozzaerto szakemberek tanitjak ott a kulonfele szituaciokat, van vizes palya
>> is, ahol automatikusan "pofan" locsolja a berendezes a kozeledo autot,
>> aquaplaningot idezve elo. Lehet sajat autoval is gyakorolni, de lehet ottani
>> jarmuvet is kerni (ezt persze nem ingye').
>> Mondjuk ez itt eleg hasznos dolog, hisz ebben az orszagban azert vannak igen
>> fura helyek, helyzetek, foleg telen, az Alpokban.
>>
>> Karoly
>>
>>
>>> erre jottek ra a nemetek amikor megneztek a statisztikat es rajottek
>>> hogy az osszkerekes autok nagyon jol mennek havon , de megallni pont
>>> ugyanugy tudnak mint barmelyik masik auto . ha nem veszed eszre hogy
>>> mennyire hataron mesz , az nagyob veszely mint akar 20%-al kevesebb
>>> tapadas .
>>> egyebkent jo kerdes hogy mi az a kevesebb - hiszen az autok tobbsege
>>> siman tulteljesiti a muszaki minimumot fek teren - ha a muszaki
>>> minimumot tudja egy auto , akkor az szabalyos , a konyv szerint azzal
>>> biztonsagosan celba lehet erni - akkor mirol vitatkozunk ?
>>>
>>> bye
>>> dexter
>>>
>>>
>>> 2011/12/22 Acs Gabor<agabor at electrodesign.hu>:
>>>>
>>>> Még az jutott eszembe, amikor pár éve iszonyat időben néztem az
>>>> autópályán
>>>> az autósokat. Az út végig fel volt fagyva, takarítók még nem értek oda, a
>>>> jégen vastagon hó, közben még hóvihar, látni sem sokat lehetett. De így
>>>> is
>>>> vannak, nem is kevesen, akik ugyanúgy csapatnak a belső sávban
>>>> százonsokkal,
>>>> mint száraz, tiszta időben. Ez is arról szól, hogy már irracionálisan
>>>> bíznak
>>>> a technikában.
>>>>
>>>>
>>>> Gábor
>>>>
>>>> 2011.12.22. 20:14 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>
>>>>>
>>>>> en is igy latom . allitolag az uj michelin -5%-ot is jelent fekutban -
>>>>> mig a tukorjeg jelent mondjuk +800%-ot .
>>>>> ha esszel vezetek , akkor ratartok es akkor az esetek 99.99999%-aban
>>>>> bosegesen eleg a normal negyevszakos gumi - ha hulye vagyok , akkor
>>>>> lehet hogy a kiszamolt fektavjaim elszurasainak 1%-a balesetet okoz ,
>>>>> ha teli gumival megyek , akkor ezt meguszom . en ugy latom hogy ha
>>>>> erre van szuksegem , akkor az mar regen rossz .
>>>>>
>>>>> bye
>>>>> dexter
>>>>>
>>>>> 2011/12/22 Acs Gabor<agabor at electrodesign.hu>:
>>>>>
>>>>>> Nem vettem én sem, most már a 2.telem ezzel az autóval. Az előző téli
>>>>>> gumi
>>>>>> szettem ugyebár márkás volt, jó drága, vitték az autóval együtt. Most
>>>>>> meg
>>>>>> úgy gondolom, inkább nem használom az autót a necces napokon.
>>>>>> Nos, tegnap éjjel történt, hogy muszáj volt mennem, nem volt semmi más
>>>>>> lehetőség, ott nincs tömegközlekedés, ahova mentem. Olyan szinten volt
>>>>>> itt
>>>>>> felfagyva minden, hogy gyalog a járdán alig tudtam hazajönni, szabályos
>>>>>> tükörjég volt. Szerintem ilyen ónos eső-típusú jégen téli gumival sem
>>>>>> lenne
>>>>>> szabad közlekedni, de nem tudtam mit csinálni, menni kellett. Ahol
>>>>>> lehetett,
>>>>>> olyan útvonalat választottam, hogy főút legyen, lehetőleg alacsonyabb
>>>>>> rangút
>>>>>> csak ahol már nem lehet kikerülni.
>>>>>> Nagyon óvatosan mentem, figyeltem mindenre, végül megúsztam és egyben
>>>>>> hazaértem (kb. 100km volt éjjel 2 körül). Meg emlékszem még azokra az
>>>>>> időkre, amikor hírből sem volt téli gumink, kénytelenek voltunk ésszel
>>>>>> vezetni.
>>>>>>
>>>>>> Azért volt a tegnapi úton két olyan emelkedő, ahol sanszos volt, hogy
>>>>>> ottmaradok, hosszú szenvedéssel sikerült csak megcsinálni, illetve egy
>>>>>> helyen az országúton hirtelen meg kellett (volna) állnom, csak csörgött
>>>>>> az
>>>>>> ABS, de nem nagyon lassult az autó.
>>>>>>
>>>>>> Azon kívül, hogy téli gumival ténylegesen jobbak az autó tulajdonságai,
>>>>>> azért az ember tud számolni azzal, hogy most tél van. Kicsit olyan
>>>>>> érzésem
>>>>>> van ezzel kapcsolatban, mint az agyon elektronizált, légzsákozott,
>>>>>> töréstesztezett autókkal, hogy ad egy biztonságérzetet a népnek, akik
>>>>>> így
>>>>>> felelőtlenebbül tudnak autókázni, így végül veszélyesebbé válnak, mint
>>>>>> ha
>>>>>> nem lennének a biztonsági kütyük.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Gábor
>>>>>>
>>>>>> 2011.12.22. 14:19 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>>
>>>>>>> igen , ez egy jo pelda .
>>>>>>> en eldontottem hogy nem hasznalok teli gumit es nem szenvedek
>>>>>>> balesetet . az utazotempomat es ha lehet az utazasaim idopontjat ,
>>>>>>>
>>>>>
>>>>> _____________ NOD32 6534 (20111011) Információ _____________
>>>>>
>>>>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>>>>> http://www.nod32.hu
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list