[elektro-etc] kornyezetvedelem .
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Fri Dec 23 07:01:50 CET 2011
nalunk ilyen palya nem nagyon van ahol lehetne gyakorolni , de a kresz
oktato konyv is azt javasolja hogy menjunk a tel elejen ki egy jo nagy
, ures parkoloba gyakorolni , szokni a szituaciot , uj fizikat . azt
sajnos nem irja hogy mit mondjak a rendoroknek akik odajonnek
kekeckedni .
bye
dexter
2011/12/23 Karoly Kovacs <koka55 at kabsi.at>:
> Nalunk az OEAMTC-nek (a ket osztrak autoklub kozul a nagyobbiknak) vannak
> tesztpalyai, es minden autoklub tag bejelentkezhet oda gyakorolni.
> Hozzaerto szakemberek tanitjak ott a kulonfele szituaciokat, van vizes palya
> is, ahol automatikusan "pofan" locsolja a berendezes a kozeledo autot,
> aquaplaningot idezve elo. Lehet sajat autoval is gyakorolni, de lehet ottani
> jarmuvet is kerni (ezt persze nem ingye').
> Mondjuk ez itt eleg hasznos dolog, hisz ebben az orszagban azert vannak igen
> fura helyek, helyzetek, foleg telen, az Alpokban.
>
> Karoly
>
>
>> erre jottek ra a nemetek amikor megneztek a statisztikat es rajottek
>> hogy az osszkerekes autok nagyon jol mennek havon , de megallni pont
>> ugyanugy tudnak mint barmelyik masik auto . ha nem veszed eszre hogy
>> mennyire hataron mesz , az nagyob veszely mint akar 20%-al kevesebb
>> tapadas .
>> egyebkent jo kerdes hogy mi az a kevesebb - hiszen az autok tobbsege
>> siman tulteljesiti a muszaki minimumot fek teren - ha a muszaki
>> minimumot tudja egy auto , akkor az szabalyos , a konyv szerint azzal
>> biztonsagosan celba lehet erni - akkor mirol vitatkozunk ?
>>
>> bye
>> dexter
>>
>>
>> 2011/12/22 Acs Gabor<agabor at electrodesign.hu>:
>>>
>>> Még az jutott eszembe, amikor pár éve iszonyat időben néztem az
>>> autópályán
>>> az autósokat. Az út végig fel volt fagyva, takarítók még nem értek oda, a
>>> jégen vastagon hó, közben még hóvihar, látni sem sokat lehetett. De így
>>> is
>>> vannak, nem is kevesen, akik ugyanúgy csapatnak a belső sávban
>>> százonsokkal,
>>> mint száraz, tiszta időben. Ez is arról szól, hogy már irracionálisan
>>> bíznak
>>> a technikában.
>>>
>>>
>>> Gábor
>>>
>>> 2011.12.22. 20:14 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>
>>>>
>>>> en is igy latom . allitolag az uj michelin -5%-ot is jelent fekutban -
>>>> mig a tukorjeg jelent mondjuk +800%-ot .
>>>> ha esszel vezetek , akkor ratartok es akkor az esetek 99.99999%-aban
>>>> bosegesen eleg a normal negyevszakos gumi - ha hulye vagyok , akkor
>>>> lehet hogy a kiszamolt fektavjaim elszurasainak 1%-a balesetet okoz ,
>>>> ha teli gumival megyek , akkor ezt meguszom . en ugy latom hogy ha
>>>> erre van szuksegem , akkor az mar regen rossz .
>>>>
>>>> bye
>>>> dexter
>>>>
>>>> 2011/12/22 Acs Gabor<agabor at electrodesign.hu>:
>>>>
>>>>> Nem vettem én sem, most már a 2.telem ezzel az autóval. Az előző téli
>>>>> gumi
>>>>> szettem ugyebár márkás volt, jó drága, vitték az autóval együtt. Most
>>>>> meg
>>>>> úgy gondolom, inkább nem használom az autót a necces napokon.
>>>>> Nos, tegnap éjjel történt, hogy muszáj volt mennem, nem volt semmi más
>>>>> lehetőség, ott nincs tömegközlekedés, ahova mentem. Olyan szinten volt
>>>>> itt
>>>>> felfagyva minden, hogy gyalog a járdán alig tudtam hazajönni, szabályos
>>>>> tükörjég volt. Szerintem ilyen ónos eső-típusú jégen téli gumival sem
>>>>> lenne
>>>>> szabad közlekedni, de nem tudtam mit csinálni, menni kellett. Ahol
>>>>> lehetett,
>>>>> olyan útvonalat választottam, hogy főút legyen, lehetőleg alacsonyabb
>>>>> rangút
>>>>> csak ahol már nem lehet kikerülni.
>>>>> Nagyon óvatosan mentem, figyeltem mindenre, végül megúsztam és egyben
>>>>> hazaértem (kb. 100km volt éjjel 2 körül). Meg emlékszem még azokra az
>>>>> időkre, amikor hírből sem volt téli gumink, kénytelenek voltunk ésszel
>>>>> vezetni.
>>>>>
>>>>> Azért volt a tegnapi úton két olyan emelkedő, ahol sanszos volt, hogy
>>>>> ottmaradok, hosszú szenvedéssel sikerült csak megcsinálni, illetve egy
>>>>> helyen az országúton hirtelen meg kellett (volna) állnom, csak csörgött
>>>>> az
>>>>> ABS, de nem nagyon lassult az autó.
>>>>>
>>>>> Azon kívül, hogy téli gumival ténylegesen jobbak az autó tulajdonságai,
>>>>> azért az ember tud számolni azzal, hogy most tél van. Kicsit olyan
>>>>> érzésem
>>>>> van ezzel kapcsolatban, mint az agyon elektronizált, légzsákozott,
>>>>> töréstesztezett autókkal, hogy ad egy biztonságérzetet a népnek, akik
>>>>> így
>>>>> felelőtlenebbül tudnak autókázni, így végül veszélyesebbé válnak, mint
>>>>> ha
>>>>> nem lennének a biztonsági kütyük.
>>>>>
>>>>>
>>>>> Gábor
>>>>>
>>>>> 2011.12.22. 14:19 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> igen , ez egy jo pelda .
>>>>>> en eldontottem hogy nem hasznalok teli gumit es nem szenvedek
>>>>>> balesetet . az utazotempomat es ha lehet az utazasaim idopontjat ,
>>>>>>
>>>>
>>>> _____________ NOD32 6534 (20111011) Információ _____________
>>>>
>>>> Az üzenetet a NOD32 antivirus system megvizsgálta.
>>>> http://www.nod32.hu
>>>>
>>>>
>>>>
>>>
>>
>>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list