[elektro-etc] kornyezetvedelem .

Kovács József kj at faldeko.hu
Thu Dec 22 20:47:04 CET 2011


A téli inkább ...

- lamellásabb (e miatt nyúlósabb érzés száraz úton)
   így erő hatásra nő a kapaszkodó felület
   (elindul, megáll, oldaltart) és öntisztul
   (nem válik csúszóssá a felülete)

- hidegben is lágyan maradó anyagú  (silica adalékok)
   így tudnak működni a lamellák a mínuszokban is

KJ



2011.12.22. 19:52 keltezéssel, vajk fekete írta:
> a nyari gumi, ami a zsigulin volt 1980-ban, az ugyanolyan szarul tapadt 20 fokon mint  0 fokon. ahogy fejlesztettek 20 fokon a tapadasat, ugy romlott 0 fokon.
>
> ez a teli gumi puhabb, ez elegge marketing szagu nekem. egy mai nyari gumi olyan puha, hogy majdnem ujjal lehet kenni.
>
> vajk
>
>
> ________________________________
>   From: Karoly Kovacs<koka55 at kabsi.at>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Thursday, 22 December 2011, 19:46
> Subject: Re: [elektro-etc] kornyezetvedelem .
>
> Heeee???
>
> Szakadjak meg, ha ertem.
> Ugyanis a teli gumik a puhabb osszeteteluek.
>
> Karoly
>
>
>> a regi idokkel azert nincs ertelme osszehasonlitani, mert azok a nyari gumik messze nem olyanok voltak mint a mostaniak.
>> igazibol az tortent, hogy a nyari az, amit annyira felpuhitottak a nagy sebesseghez, hogy alkalmatlanna valt telire.
>>
>> vajk
>>
>>
>> ________________________________
>>     From: Acs Gabor<agabor at electrodesign.hu>
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Sent: Thursday, 22 December 2011, 18:15
>> Subject: Re: [elektro-etc] kornyezetvedelem .
>>
>> Nem vettem én sem, most már a 2.telem ezzel az autóval. Az előző téli gumi szettem ugyebár márkás volt, jó drága, vitték az autóval együtt. Most meg úgy gondolom, inkább nem használom az autót a necces napokon.
>> Nos, tegnap éjjel történt, hogy muszáj volt mennem, nem volt semmi más lehetőség, ott nincs tömegközlekedés, ahova mentem. Olyan szinten volt itt felfagyva minden, hogy gyalog a járdán alig tudtam hazajönni, szabályos tükörjég volt. Szerintem ilyen ónos eső-típusú jégen téli gumival sem lenne szabad közlekedni, de nem tudtam mit csinálni, menni kellett. Ahol lehetett, olyan útvonalat választottam, hogy főút legyen, lehetőleg alacsonyabb rangút csak ahol már nem lehet kikerülni.
>> Nagyon óvatosan mentem, figyeltem mindenre, végül megúsztam és egyben hazaértem (kb. 100km volt éjjel 2 körül). Meg emlékszem még azokra az időkre, amikor hírből sem volt téli gumink, kénytelenek voltunk ésszel vezetni.
>>
>> Azért volt a tegnapi úton két olyan emelkedő, ahol sanszos volt, hogy ottmaradok, hosszú szenvedéssel sikerült csak megcsinálni, illetve egy helyen az országúton hirtelen meg kellett (volna) állnom, csak csörgött az ABS, de nem nagyon lassult az autó.
>>
>> Azon kívül, hogy téli gumival ténylegesen jobbak az autó tulajdonságai, azért az ember tud számolni azzal, hogy most tél van. Kicsit olyan érzésem van ezzel kapcsolatban, mint az agyon elektronizált, légzsákozott, töréstesztezett autókkal, hogy ad egy biztonságérzetet a népnek, akik így felelőtlenebbül tudnak autókázni, így végül veszélyesebbé válnak, mint ha nem lennének a biztonsági kütyük.
>>
>>
>> Gábor
>>
>> 2011.12.22. 14:19 keltezéssel, charles hoss írta:
>>>
>>> igen , ez egy jo pelda .
>>> en eldontottem hogy nem hasznalok teli gumit es nem szenvedek
>>> balesetet . az utazotempomat es ha lehet az utazasaim idopontjat ,
>>>
>>
>



More information about the Elektro-etc mailing list