[elektro-etc] ELMÜ - Energiabringa forintra váltja a pedálozást

cst maguspr at freemail.hu
Thu Dec 22 19:05:16 CET 2011


bosch termék a II.vh idejében
( egy 12hengeres repülogépmotor leírásából jött elo )

http://www.enginehistory.org/German/Jumo%20211/j54.jpg
http://www.enginehistory.org/German/Jumo%20211/j56.jpg
http://www.enginehistory.org/German/Jumo%20211/j58.jpg

a bikanagy motortól független állapotban a kicsi lendkereket
az elektromos motor 18.000 -re pörgetett, 10 - 20 mp alatt
kézileg kb 14.000 -re több, mint 1 perc alatt

és amikor már a lendkerék elérte a 14 - 18 ezres fordulatot
a  rajzon jelzett  "Klauenfeder" -t a bika tengelyhez nyomta a
"Kuppelmagnet"  és az eddig gyorsító áttételnek használt
fogaskerekek által "visszalassította" a kb 50-es fordulatszámra
a  kb.360-as áttétellel  ( kb18000 : 50 ) és a kuplunggal
a bika tengelyre így kapcsolta össze

sajnos németül nem tudok, de gondolom, hogy hasonló
végeredmény jönne ki




-----Original Message-----
From: charles hoss <charles.hoss at gmail.com>
To: elektro-etc at tesla.hu <elektro-etc at tesla.hu>
Date: 2011. december 22. 17:40
Subject: Re: [elektro-etc]ELMÜ - Energiabringa forintra váltja a pedálozást


ez a lendkerekes cucc erdekes lehet . sajnos nem nagyon latom hogy
hogy is lehetne megoldani auto inditasra , pedig tuti otlet lenne .

bye
dexter


2011/12/22 cst <maguspr at freemail.hu>:
>
> úgy gondolom, hogy a katonaságnál a lendkerékhez
> a " biomotor " (= sorkatona ) könnyebben mozgósítható volt,
> mint a sűrített levegős palackot telephelyre vinni felpumpálásra,
> bár katonáéknál akármi is lehetett
>
> a sűrített levegős indításról is hallottam mozdonyoknál, hajóknál
>
> -----Original Message-----
> From: gyapo <gyapo at freemail.hu>
>
>
>>>> egy 5 kg tömegű lendkereket kézi erővel , nagy áttétel mellett
>>>> felpörgettek 10 000-es fordulatszámra, majd a lendkerék
>
>>>> 5 m-el lehetett továbbmozdítani. ..."
>>> úgy érzésre, nem kis füllentés van mögötte
>>> áttétellel a fordulatszámot is meg az 5m-t is erős túlzásnak érzem
>>
>>Lendkereket nem tudom, en suritett levegovel lattam arokasot elinditani.
>>150 bar volt, kb. 5 l, a vallamon vittem a palackot, kicsit aggodtam.
>>Ket hatalmas akkut frissen toltve tettunk be a gepbe, es alig tudta
>>megforgatni a motort, nem indult. Kitekertem a palack csapjat, es nem
>>kellett 1 masodperc, mar jart a motor. Allitolag a tololapos gepet is
>>vitte par metert 10 cm-t leborotvalva a foldbol, de ezt nem lattam.
>>
>>Udv.: gyapo
>>
>>
>




More information about the Elektro-etc mailing list