[elektro-etc] 1911. december 14.
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Thu Dec 15 07:37:28 CET 2011
Xorn wrote:
>> Hm. Valóban, elgondolkodtató. Na de akkor miért csinálják, miért nem
>> kerekes jószágon húzzák?
>
> Mert az meg elsullyed, az se jo. Kb. lanctalpas lenne az optimalis,
> ahol a feluleti nyomas es a csuszas helyett gordules adna a ketto
> elonyeit.
Az meg gondolom nehéz. Bár ma már vannak gumi lánctalpak..., bár ki tudja, hogy
viselkedik valamilyen gumi -40 fok alatt.
> A vegen volt egy hosszu lapos, ahol a bringas tudott tekerni, a
> deszkas meg csak lenduletbol csuszott.
Több ilyen szakasz is volt. Gondolom a bringás tekerését ellensúlyozta az esetek
zömében a gördülési ellenállás.
Na de lehetne a hómezőn (nem a biciklin) nagy, könnyű és puha kerekeket is
használni pici nyomással, de kellő bordákkal. Pl ha csak az a cél, hogy
oldalirányban fogjon, hosszantiakkal.
Na aztán felfogom, hogy ha egy ilyen kidurran, -40 fokban a gumiszerelés vagy
javítás nem egy felemelő élmény, max a rakománynak. :-)
Gyanítom, hogy ma már nem jellemző ez a ménkű szánhúzás. Azt konkrétan tudom,
hogy léteznek tizentonnás járművek is, amiknek akkora a lánctalp-felülete, hogy
elsüllyedés nélkül tud menni a sokméteres hó tetején is.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list