[elektro-etc] 1911. december 14.

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Thu Dec 15 07:37:28 CET 2011


Xorn wrote:

>> Hm. Valóban, elgondolkodtató. Na de akkor miért csinálják, miért nem
>> kerekes jószágon húzzák?
>
> Mert az meg elsullyed, az se jo. Kb. lanctalpas lenne az optimalis,
> ahol a feluleti nyomas es a csuszas helyett gordules adna a ketto
> elonyeit.

Az meg gondolom nehéz. Bár ma már vannak gumi lánctalpak..., bár ki tudja, hogy 
viselkedik valamilyen gumi -40 fok alatt.

> A vegen volt egy hosszu lapos, ahol a bringas tudott tekerni, a
> deszkas meg csak lenduletbol csuszott.

Több ilyen szakasz is volt. Gondolom a bringás tekerését ellensúlyozta az esetek 
zömében a gördülési ellenállás.

Na de lehetne a hómezőn (nem a biciklin) nagy, könnyű és puha kerekeket is 
használni pici nyomással, de kellő bordákkal. Pl ha csak az a cél, hogy 
oldalirányban fogjon, hosszantiakkal.

Na aztán felfogom, hogy ha egy ilyen kidurran, -40 fokban a gumiszerelés vagy 
javítás nem egy felemelő élmény, max a rakománynak. :-)

Gyanítom, hogy ma már nem jellemző ez a ménkű szánhúzás. Azt konkrétan tudom, 
hogy léteznek tizentonnás járművek is, amiknek akkora a lánctalp-felülete, hogy 
elsüllyedés nélkül tud menni a sokméteres hó tetején is.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list