[elektro-etc] 600F
vajk fekete
halaloszto at yahoo.co.uk
Mon Dec 12 14:35:45 CET 2011
meg egyes trolibuszok is pl.
vajk
________________________________
From: Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
To: "elektro-etc at tesla.hu" <elektro-etc at tesla.hu>
Sent: Monday, 12 December 2011, 14:09
Subject: Re: [elektro-etc] 600F
Lexus ezt csinalja pont.
Arnold
Sent from my iPhone
On 2011.12.12., at 13:27, vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk> wrote:
> a fo poen hogy a meretehez es kapacitasahoz kepest jo nagy a tolto es a kisuto aram is.
>
> elektromos autoban pl az a baj, hogy van benne egy 20kWh akkupakk, ami normal uzemben sutheto 10-20kW-al, es toltheto ugyanennyivel. egy izmos gyorsitashoz rovid idore sutheto 40kW-al, de nem szereti, egy izmos fekezes meg tobb is mint 40kW, azzal tolteni problemas.
>
> ha teszel bele pufferkondinak par kJ-nyi ilyen kondit, akkor egybol kimelheted az akksit, es megis tudsz fekezeskor tolteni, es tudsz ugrani is.
>
> vajk
>
>
> ________________________________
> From: Arnold Fuzesi <arnold.fuzesi.lista at gmail.com>
> To: "elektro-etc at tesla.hu" <elektro-etc at tesla.hu>
> Sent: Monday, 12 December 2011, 11:40
> Subject: Re: [elektro-etc] 600F
>
> En nem ezt latom elsodleges alkalmazasnak.
>
> Hanem:
> Jobb hatasfok (toltes kisutes kozel 100% ha nincs agyonterhelve)
> Gyorsabb mukodes, nagysagrendileg.
> Gondozasmentes
> Hosszabb elettartam
> Hofok csokkenesre csak javulnak a tulajdonsagai.
>
> Stb.
>
> Spec teruleteken mar most veri az akkut nagyondurvan.
>
> Kocsiba meg szintetikus e-gaz egy erdekes tema.
>
> Audi nyomja.
> Vasarolt szeleromuveket, villany& co2+viz-> metan. Elegeti a kocsiban. Co2 cirkulal igy a rendszerben.
>
> Arnold
> Sent from my iPhone
>
> On 2011.12.12., at 11:10, "jhidvegi" <jhidvegi at gmail.com> wrote:
>
>> Balázs Bámer wrote:
>>>> - impulzus áram: 1400A
>>>> - belső ellenállás: 1,3mOhm!
>>>
>>> Ezen a ponton válik izgalmassá a laikus kezében. Ha egy akksit
>>> valahogy véletlen egy pillanatra rövidre zár, nem történik semmi. Itt
>>> meg igen (-:
>>
>> Itt sem. Ha a fenti két számot összeszorzod, kijön, hogy 1,82V, szóval kb a kapocsfesz, sőt, mondhatnám is, hogy ellentmondóak az adatok.
>>
>> Ha fogsz egy darab drótot, pl 1mm2-est, és 10 centi hosszút, annak az ellenállása már hidegen is 1,7mohm körüli. Nem tudod vele produkálni a fenti áramot. Síndarab meg nem szokott ilyen témákban kéznél lenni. :-)
>>
>> Ha meg egy hagyományos autóakkut zársz rövidre egy kanóccal, simán kijön 1000A körüli áram akkor is, ha csak szintén ilyen vezetékdarab a rövidzár. Igaz, hogy szinte azonnal meg fog gyulladni rajta a pvc. :-) Próbáltam régebben ilyesmit egy darab másfeles kanóccal, 9V-ra esett le a fesz, és közel 1000A volt az áram.
>>
>> Remélem, fejlődik még ez a szuperkapac technika, mert egyelőre kicsinek látom a tárolható energiát (J/m3). Még a legszarabb ólomaksikhoz képest is. Persze most is bőven van létjogosultsága, de attól még messze van, hogy pl a benzint megközelítse.
>>
>> hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list