[elektro-etc] Zene + video
Erdos Zoltan
erdosz at gmail.com
Sat Dec 10 00:50:37 CET 2011
ez nem ér ! te otthon a master wav-ot hallgatod en meg kuzdjek a yt
videojo hangjaval? :-)
amugy valoban szubjektiv a dolog, lehet, hogy a szerzonek valoban nyalas
lenne egy halk string szonyeg.
de zenesz korokben allando a csata a yamaha, casio, roland, vagy korg
hangzasvilaga korul is... tudod, mint a pic kontra mas proci, meg az
assembler kontra c .... :-)
2011.12.09. 21:35 keltezéssel, Webkonyvek írta:
> Hello Erdos Zoltan!
>
>> szoval osszessegeben hangszerelesi
>> es technikai eszreveteleim vannak, az otlet jo :-)
>
> Átollóztam ide némi magyarázatnak:
>
> Azért nem tudok (nem lehet) vitázni egy hangzásról, mert szubjektív.
> Zene elméleteken és zenei világképen múlik. A tapasztalatok és
> vélemények (ezért is köszönöm, megtisztelő) inkább "csak" gondolkodásra
> és kísérletezésre ösztönöznek, saját árnyékot nehéz átlépni, inkább csak
> ugrani lehet.
> A durva, a tankönyvtől (és az élettől) eltérő durva hibák teljesen más
> ügy, de arra is lehetne azt mondani, amit az agresszív kismalac a
> bicikliről leesve... Ráadásul a zenetörténelembem ez a geg néha még be
> is jött. (Azért jöttek, hogy elvigyenek - XIV Napoleon pl.)
>
> Elgondolkodtam a levélen, nyilván én is hallottam már és hallok
> hiányosságokat a zenében, ezért előszedtem a Sony fejhallgatót, elég
> szépen mutatja a basszus képet mielőtt torzítana. Nem a YT videót
> hallgattam, hanem a Cubase 5 programból exportált 44/16-os mester
> wav-ot. Ugyanúgy hallom azt az egy-egy kiugró hibás? (nem hamis) hangom
> jobbról, mint eddig, csak jobban. :-)
>
> Ám a hangzásban, összeségében nem találok semmi durva hibát így sem,
> szól valahogy, elviszi a zene többi részét és nem tolakodik, kitölti az
> alsó tartományt, ritmizál. Nem véletlenül van két külön basszus hangszer
> (hangra ugyanazt játszák) a két oldalon. De hát Gary Glitter is két
> dobbal keményítette a bandát!
>
> A (hang)szőnyeg rész is igaz lehet, csak tényleg kell-e? Ennél több?
> Ismét csak hivatkoznék itt egy előképemre: Apollo 100 - Tamara. Olyan
> üres tud lenni néha (a basszus is), mint a poharam épp. Nincs benne
> szőnyeg, ezért érzésre dinamikusabb, "érthetőbb". És szól, és
> melankólikus, és szép. Nekem, és "neki", és "nekik". Zoltánnak tán nem,
> de hát nem ismerem az ízlését. És valahol itt a lényeg szerintem, a más
> filozófia, elvárás.
> Amúgy is a középszer volt itt a lényeg elsősorban, a melódia,
> szórakoztatás. És ha békét akarsz, készülj zsebrádióra...
>
> A következő klipünket (Back Tight) már keményebb, rázósabb hangzásra
> képzeltem el, a kérdés csak az: vasúti felsővezetéken tudsz-e bicajjal
> tartósan egyensúlyozni Mester úr? :-)
>
> A technikai részek már egyszerűbbek és nem titok.
> A zene a C5-ben készült, élő hangszerrel, (alig)élő zenésszel (gitárok,
> vst effektek), és vst hangszerekkel.
> Utóbbiak: a szóló és a kísérő vonós Symphony-val, a dob SuperDrumFX
> (John Bonham készlet alapján), a két basszus meg egy-egy Superwave
> Performer mutáció.
> A dob és szóló vsti-k samplerek, a dobról tudom, hogy 44/16-os minták, a
> Symphony egyetlen dll-jét (> 100 MB) nem boncoltam szét az adatok miatt.
> Semmilyen kompressziót nem alkalmaztam sehol, minden csak a keverőn (és
> a keverőn) múlott.
> Mintha 32 bitre állítottam volna be a projektet magát, de ez csak dereng
> már, sietni kellett a határidő és a videó vágása miatt.
>
>
> Kb. ennyire mélaztam most el, a fények maszatolását én sem értem igazán.
> Nekem viszont nem baj, a hangulat ugye... Talán az objektív keni szét,
> vagy az esti erősítés miatt a CCD-mifene. De ezen rágódjon az
> operatőr-rendező! :-)
>
>
>
More information about the Elektro-etc
mailing list