[elektro-etc] Tenni valamit Magadért...

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Dec 7 01:37:59 CET 2011


Kovács József wrote:

> Anno a középsuliban sokat korrepetáltam, matek-fizikát,
> pénzért és sikeresen, meg néha csak szívességből is...

Nna, már akkor üzletember voltál belülről! :-) Nekem soha eszembe nem jutott 
pénzt kérni ilyesmiért.

> Merem, mondani, hogy mindenki, aki nem debil, képes ezeket megérteni.
> Ha el tudom venni a félelmét, hogy "erre én nem vagyok alkalmas".

Inkább majdnem mindenki. Én találkoztam olyannal, akinél elakadt a lemez, 
akármit csinált akárki. A srác amúgy értelmes, és asszem többre vitte nálam 
jóval.

Na de gondold meg, hogy itt egyszerű dolgokról van szó! Ha ahhoz is segítség 
kell, akkor hogy lehet olyasmiben eredményes valaki, aminek már az 
eszközrendszerének a megszerzése is nehézségeket, nagy plusz melót okoz, míg a 
másiknak nulla ráfordítást, a sima matekórán csípőből beesik a fejébe, és ott is 
marad, sőt, alkalmazni is tudja?

Ezzel semmi mást nem akarok mondani, mint hogy nem igaz az, hogy bárki bármire 
alkalmas, csak szorgalom és kitartás kérdése. Akkor lenne igaz, ha az élet kvázi 
végtelen lenne.

> Ja, töriből is korreptáltam...
>
> Ott azt mondta a diák, hogy
> "ezt ha százszor hallja akkor se tudja megjegyezni"

Ez igaz, ha szarul tanítják. Ettől függetlenül ehhez is kellenek képességek. Pl 
ahhoz, mit szólsz, hogy valaki a saját életének rengeteg lényeges eseményére nem 
emléxik, míg mások, olyanok is, akiknek az életében ez jóval kisebb vagy nulla 
súlyú eseményekről van szó, azok meg igen? Nos, aki ilyen, annak nyilván jóval 
nehezebb a történelmi események között elnavigálnia.

A mai magyar történelemoktatás (vagyis inkább a régi, amihez nekem volt 
szerencsém), leginkább memoriter gyakorlat volt.

> Ekkor neki szegeztem kérdést, hogy
> Nos, ha a sztori megjegyzése első hallásra ment!
> Akkor vajon a tananyagé miért nem ...hisz az agya ugyanaz!!!

Ez is egy rossz matekos lehetett. A töritanárok nem nagyon szeretnek 
összefüggésekben, logikus láncolatokban gondolkodni, inkább filmvetítés-szerűen, 
ahogy írod, sztori megjegyzése jelleggel oktatni. Nekik az megy, ezt várják el, 
pedig ez egy jó nagy kalap szar.

> Néha találkozunk és így tudom, hogy nekem köszöni magában, hogy
> kibukás szélén álló aztán elkallódó középiskolás hülyegyerek
> helyett végül diplomás ember lett, mert ráébredt, hogy nem is hülye..

Ha töriből korrepetáltad, biztos nem történelemszakos tanár lett. :-)

> Hátugye Kodály óta tudjuk, hogy nincs nulla ritmus érzék :-)
> Csak rossz zenetanár...
> (ha az alany nem debil persze)

Nézd, hogy lehet az, hogy az egyik gyerek ösztönből is tud ritmusra mozogni, a 
másik meg nem? Ismertem olyan leányzót a tviszt korszakból, aki képes volt 
meglehetősen alacsony szlippel, de aszinkron mozogni! Marha nehéz, próbálja ki 
bárki bármilyen ritmusos mozgással! Csak annak sikerülhet, aki rohadtul nem érzi 
a ritmust. Úgy 5 periódusonként már 180 fok volt a csúszás. :-)

A srác, akiről beszélek, az meg ha sima ütemet kellett volna ütögetnie a 
billentyűkön, nemhogy az átlag periódusidőt nem tudta tartani, hanem két leütés 
között eltelt idő akkora mértékben szórt, hogy rossz volt hallgatni. Ültünk 
egymás mellett a zongoránál. Én sosem tanultam, de azt az akkordot, amit ő 
csinált, átvettem, és mutattam, hogy szerintem hogy kéne (ütemet tartva). Az 
istennek se jött neki össze. Igazán nem is értette, mi a bajom.

Az az érzésem, hogy nem fogunk egyetérteni abban, hogy az emberek bármelyike 
bármire alkalmas vagy nem.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list