[elektro-etc] concorde

Xorn toth.endre at gmail.com
Tue Dec 6 07:32:50 CET 2011


2011/12/5 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Skandar Graun wrote:
>>
>> "de ez volt az első szuperszónikus (eddig az utolsó is) utasszállító."
>>
>> Ezt így nem mondanám, mert ott volt még a Tupoljev TU-144 is.
>
> Komolyan? Az is hangsebesség felett repült? A 154 is tudott ilyet, csak nem
> használták, vagy az már eleve utasszállítónak készült? Itt írtátok
> valamikor, hogy annak még ugyanolyan jellegű hajtóműve volt, mint egy
> vadászgépnek, csak nagyobb. Szóval nem ez a kétutas fajta. Jól emléxem?

A 154-es sima 3 hajtomuves szubszonikus volt, az nem tudott
hangsebesseg folott repulni. A 144 igen, nagyjabol a Concorde-ot
loptak el. :-) Volt valami 8-10 darab belole, azutan potyogott le
belole egy-ketto, es vegul hagytak az egeszet a fenebe. Viszont ha jol
emlekszem, egy meg ma is repul beloluk, a NASA berli az oroszoktol
valamilyen tesztekhez.

> (Ilyen 154-essel repültem már, jól belenyomódik az ember az ülésbe
> emelkedéskor, az tuti tud akár 30 fok emelkedési szöget is. Percek alatt
> fent voltunk a repülési magasságban.)

A 134-es volt ebben a nagy kiraly. Az rendesen ment felfele, mint a
paternoszter...

Best regards,
Andy



More information about the Elektro-etc mailing list