[elektro-etc] concorde
Xorn
toth.endre at gmail.com
Mon Dec 5 17:12:46 CET 2011
Ne ma'...
Egy 747-es hajtomuve akkora, hogy abban egy ember kenyelmesen allva
elfer, legyen mondjuk 2 m az atmeroje. Ez bo 3 m2 felulet. 40000 m3 /
3 m2 = 13 km/sec aramlasi sebesseg?!?! Es ez a szivo oldal, a kipufogo
oldala ennel sokkal kisebb. Nem a Naprendszerbol akarjuk kiloni, csak
el akarjuk inditani a betonrol.
Arrol nem is beszelve, hogy 1 m3 levego az 1,293 kg, azaz 40 ezer m3
levego kb. 51 tonna. Ha ennyit 13 km/s tempoval eltolsz hatrafele...
Hat en nem szeretnek nemhogy azon a repteren, de meg csak abban az
orszagban sem lenni, ahol ez megtortenik... :-)
Best regards,
Andy
2011/12/5 vajk fekete <halaloszto at yahoo.co.uk>:
> nemreg mondtak nekem ezt a szamot. nem szamoltam utanna, de elsore elhiszem. kicsit megdobbento azert: egy utasszallito hajtomuve felszallaskor _masodpercenkent_ 40000m3 levegot tol at magan.
>
> vajk
>
>
> ________________________________
> From: Xorn <toth.endre at gmail.com>
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Sent: Monday, 5 December 2011, 16:54
> Subject: Re: [elektro-etc] concorde
>
> 2011/12/5 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
>> Szima Gábor wrote:
>>
>>>> Ez biztos? Akkor nem tudom, mit olvastam félre. Különben elég
>>>> hihetetlen, hogy a 80 tonnás üzemanyaggal az összesen biztosan jóval
>>>> 100 tonna feletti gépet felvinné egy 28 tonnás tolóerő. Szóval itt
>>>> valami marhára nem stimmel.
>>>
>>>
>>> Ne az urrepulo uzemmodra gondolj. ;)
>>> Egy ilyen gepnek a sikloszama 9 kouli, azaz szerintem 1x tonna toloero
>>> kornyeke eleg egy normalis repteteshez.
>>
>>
>> Na de fel is kell ám szállni!
>> Valaki, aki ért hozzá, mondta nekem régebben, hogy az utazómódban van kb 30
>> tonnás tolóerő.
>> Ha fel kell szállni, és a felszállási szög 25-30 fok, és eltekintünk a
>> siklószámtól is, és nem lehet sebességet veszteni. Súly legyen 150 tonna.
>>
>> 30 foknál ez 75 tonna megkívánt tolóerőt jelentene egy surlódásmentes lejtőn
>> felfelé tolásnál. :-) Jó, lehet, hogy nem tud ennyire meredeken felfelé
>> menni, de 20 fokot biztos tud. Ahhoz meg 51 tonna tartozik. Aztán kell még
>> légellenállásra meg van siklószám is.
>>
>> Szóval szerintem egy utasgépet nem visz fel tizentonnás tolóerő. A 9-es
>> siklószámhoz légellenállás nélkül is 16,7 tonna tartozik. Szóval eléggé
>> hihető, hogy az utazáshoz kell kb 30 tonna, és valszeg az is odafenn. Lent a
>> sűrűbb légkörben biztos több kell.
>
> Vagy kevesebb, mivel pl. pont felszallasnal eleg jelentos a
> parnahatas, es a legkor is elegge sokkal surubb.
>
> Best regards,
> Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list