[elektro-etc] Milyen kombit?
(G)feri
elektroslista at freemail.hu
Tue Aug 9 20:11:42 CEST 2011
Nagy kombi kocsikban nálunk a ford mondeo a legolcsóbb. Azért
ilyen, az új 6-7 milliós árához képest nevetségesen olcsó, mert -gondolom- nem
ismerik,főleg régebben kevés új került az országba (azok sem
kombik), ezért a használt kocsik vásárlói inkább a sokkal silányabb és drágább opelt veszik.
Igaz, annak jobb a szervízháttere. Mondeeot inkább olyanok vesznek,
akiknek van a kocsihoz némi műszaki érzékük,vagy van ismerőse akinek
van -szerintem.
Átlagosan karban tartott 10-12 éves mondeonak még hibátlan a belseje,
kívűl sem rothad, talán a hátsó keréknél korrodál
kissé a sárvédő. 300 000 km-nél még a motorja megbízható, nincs
széthajtva.A motorja korszerű, gyártásakor messze megelőzte a korát
hasonló kategóriában. Gyakorlatilag megegyezik a mai mondeokéval. Az
automata váltója viszont ennyi használat után már lehet
problémás. A manuális bírja. Nekem benzines 2000ccm-es van,kurva jó
:) nagyon dinamikus, alacsony
fordulaton is kellően húz és városban is (kissé) 10 alatt eszik. A diesel
kocsikat 10 éves körül én már nem merem megvenni, semmilyen típust, így
arról nem tudok véleményt mondani. A gyári új alkatrészek ehhez a
kocsihoz sem olcsók, de főleg a régebbi típusokhoz, nagyon kedvező
áron lehet használtat, vagy felújítottat kapni. A bontott pl.
Angliából behozott mondeo annyira olcsó, hogy sokszor egy motor,
váltó javítása drágább lenne. Van pár kimondottan
ford alkatrészkereskedés, pl. Cromax, Max Car, ahol mindent kapni.
Pl. árra: utángyártott -elég tartós- első trapéz kompletten,
hardikkal, gömbfejjel 12000 Ft. De az új kuplung kiemelőcsapágy
drága mindenütt 30-50 000 Ft :(. De a vatera is tele van alkatrésszel.
Amúgy mondeo motornál általában csak a vezérműszíj időszakos karbantartására illik
odafigyelni, más kritikus pontja nincs. Talán még a főtengely jeladót
nem árt tudni hol van ha egyszer esetleg megszakad, mert általában feladja a
leckét laikus szervízben. Amúgy cca. 5000 forint az utángyártott és
10 perc aknában a cseréje. Általában 100-150000 km után biztosabb
cserélni. Van a neten két mondeo klub, ill. más
rokon ford típusoké is ahol minden problémádra szívesen adnak tanácsot.
Szakirodalom található hozzá, nem úgy mint pl. a toyotákhoz.
Én annak idején véletlenül vettem meg használtan. Más típust akartam
venni a fiamnak, erről nem is hallottam, megláttam a kereskedésben, valahogy
nagyon bejött rajta minden, rögtön -el ne vigye más- megvettem és
az én régi mitsubishimet adtam inkább a srácnak. Nem bántam meg, bár
Nejemnek, Lányomnak eleinte nagy volt és ellenszenves. A
hátsó üléseket lehajtva rengeteg cucc belefér,s mint szinte mindegyik
kombin, ezen is rajta van a vonóhorog, de mióta ez megvan, épp múltkor
írtam, már nem vizsgáztatom le az utánfutóm, mert ebbe szinte több
fér.Klímája nagyon jó, tartósan csak keverve a meleggel használható,
különben megfázol. Szerintem ár-minőség-fenntarthatóság arányban ilyen kedvező
típust nagy kombiban nem találni. A hathengeres az fantasztikusan erős,
bírja,de annak már magas az adója,egyebek...
Feri
CI> Hali,
CI> kellene vennunk egy minel hosszabb rakteru kombi autot,
CI> aminek azert meg szemelyauto formaja is van,
CI> tehat egy csaladi/szallito kombot.
CI> Nem sok penz van ra, ugyhogy kb. 10 eves kategoria jon szoba.
CI> Milyen tipust ajanlanatok, ami nem eszi le
CI> a hajunkat fentartas es uzemanyagfogyasztas teren?
CI> Koszi a tanacsokat elore is:
CI> Csuva'r Imre
CI> __________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 6361 (20110808) __________
CI> Az üzenetet az ESET NOD32 Antivirus ellenőrizte.
CI> http://www.eset.hu
--
Üdvözlettel,
(G)feri mailto:elektroslista at freemail.hu
More information about the Elektro-etc
mailing list