[elektro-etc] Milyen kombit?

(G)feri elektroslista at freemail.hu
Tue Aug 9 20:11:42 CEST 2011


Nagy   kombi   kocsikban   nálunk  a  ford  mondeo a legolcsóbb. Azért
ilyen,   az   új 6-7 milliós  árához képest  nevetségesen  olcsó,  mert  -gondolom-  nem
ismerik,főleg   régebben   kevés   új   került   az országba (azok sem
kombik), ezért a használt kocsik vásárlói inkább a sokkal silányabb és drágább opelt veszik.
Igaz,  annak  jobb  a szervízháttere. Mondeeot inkább olyanok vesznek,
akiknek  van  a kocsihoz némi műszaki érzékük,vagy van ismerőse akinek
van -szerintem.
 Átlagosan karban tartott 10-12 éves mondeonak  még  hibátlan  a  belseje,
 kívűl sem rothad, talán a hátsó keréknél korrodál
kissé   a  sárvédő.  300  000  km-nél  még  a motorja megbízható, nincs
széthajtva.A  motorja  korszerű,  gyártásakor  messze megelőzte a korát
hasonló  kategóriában. Gyakorlatilag megegyezik a mai mondeokéval.  Az
automata váltója viszont ennyi használat után már lehet
problémás. A manuális bírja. Nekem  benzines  2000ccm-es  van,kurva jó
:) nagyon dinamikus, alacsony
fordulaton  is  kellően  húz  és  városban is (kissé) 10 alatt eszik. A diesel
kocsikat 10 éves körül én már nem merem megvenni, semmilyen típust, így
 arról  nem  tudok  véleményt  mondani.  A  gyári új alkatrészek ehhez a
 kocsihoz  sem  olcsók,  de főleg a régebbi típusokhoz, nagyon kedvező
 áron    lehet    használtat,   vagy felújítottat kapni. A bontott pl.
 Angliából  behozott  mondeo   annyira  olcsó, hogy sokszor egy motor,
 váltó javítása drágább lenne. Van pár kimondottan
 ford  alkatrészkereskedés,  pl.  Cromax, Max Car, ahol mindent kapni.
 Pl.   árra:   utángyártott  -elég  tartós-  első  trapéz  kompletten,
 hardikkal,   gömbfejjel   12000  Ft.  De az új kuplung kiemelőcsapágy
drága mindenütt 30-50 000 Ft :(. De a vatera is tele van alkatrésszel.
Amúgy  mondeo motornál általában csak a vezérműszíj időszakos karbantartására illik
odafigyelni, más kritikus pontja nincs. Talán még a főtengely jeladót
nem  árt  tudni hol van ha egyszer esetleg megszakad, mert általában feladja a
leckét laikus szervízben. Amúgy cca. 5000 forint az utángyártott és
10   perc  aknában  a  cseréje. Általában 100-150000 km után biztosabb
cserélni.  Van a neten két mondeo klub, ill. más
rokon ford típusoké is ahol minden problémádra szívesen adnak tanácsot.
Szakirodalom található hozzá, nem úgy mint pl. a toyotákhoz.

Én  annak  idején véletlenül vettem meg használtan. Más típust akartam
venni a fiamnak,   erről  nem  is hallottam, megláttam a kereskedésben, valahogy
nagyon  bejött  rajta  minden,  rögtön -el ne vigye más-  megvettem és
az  én  régi mitsubishimet adtam inkább a srácnak. Nem bántam meg, bár
Nejemnek, Lányomnak eleinte nagy volt és ellenszenves. A
hátsó  üléseket  lehajtva  rengeteg  cucc  belefér,s mint szinte  mindegyik
kombin, ezen is rajta van a vonóhorog, de mióta ez megvan, épp múltkor
írtam,  már  nem  vizsgáztatom  le az utánfutóm, mert ebbe szinte több
fér.Klímája  nagyon  jó, tartósan csak keverve a meleggel használható,
különben   megfázol.   Szerintem  ár-minőség-fenntarthatóság  arányban  ilyen  kedvező
típust nagy kombiban nem találni. A hathengeres az fantasztikusan erős,
bírja,de annak már magas az adója,egyebek...

Feri

CI> Hali,
CI> kellene vennunk egy minel hosszabb rakteru kombi autot,
CI> aminek azert meg szemelyauto formaja is van,
CI> tehat egy csaladi/szallito kombot.
CI> Nem sok penz van ra, ugyhogy kb. 10 eves kategoria jon szoba.
CI> Milyen tipust ajanlanatok, ami nem eszi le
CI> a hajunkat fentartas es uzemanyagfogyasztas teren?

CI> Koszi a tanacsokat elore is:

CI> Csuva'r Imre



CI> __________ ESET NOD32 Antivirus - Vírusdefiníciós adatbázis: 6361 (20110808) __________

CI> Az üzenetet az ESET NOD32 Antivirus ellenőrizte.

CI> http://www.eset.hu






-- 
Üdvözlettel,
 (G)feri                            mailto:elektroslista at freemail.hu



More information about the Elektro-etc mailing list