[elektro-etc] magyarázat

Acs Gabor agabor at electrodesign.hu
Thu Sep 30 00:39:57 CEST 2010


Ezt most olvastam a Bookline-on egy könyv ismertetőjében, mindig tanul 
valamit az ember:

/"Mind közül a legfontosabb piaci szegmens a „gazdag hülyék” rétege, 
akik az ártól függetlenül a leghaszontalanabb kacatokat is képesek 
megvenni. Ha sikerül elég sok terméket eladnod ennek a szegmensnek, az 
egységenkénti előállítási költség drámai mértékben csökkenni fog. Ez 
ugyanakkor lehetővé teszi, hogy olcsóbban kínáld ugyanazt a terméket 
immáron a „szegény hülyéknek”, és hát az igazi aranybánya mégis csak a 
dömping eladásokban rejlik. Okos gazdagokra, vagy éppen okos szegényekre 
sose kifizetődő marketingstratégiát alapozni. Az okos szegény ugyanis 
hamar rájön, hogyan nyúlhatja le a termékedet, az okos gazdag meg 
szimplán felvásárolja a céged, és mire kettőt pislogsz, már az utcán is 
találod magad. Alapszabály, hogy az okos emberek szegmense kerülendő 
piaci kategória. Kész szerencse, hogy ez a szegmens gyakorlatilag nem 
létezik."


Gábor/



More information about the Elektro-etc mailing list