[elektro-etc] magyarázat
Acs Gabor
agabor at electrodesign.hu
Thu Sep 30 00:39:57 CEST 2010
Ezt most olvastam a Bookline-on egy könyv ismertetőjében, mindig tanul
valamit az ember:
/"Mind közül a legfontosabb piaci szegmens a „gazdag hülyék” rétege,
akik az ártól függetlenül a leghaszontalanabb kacatokat is képesek
megvenni. Ha sikerül elég sok terméket eladnod ennek a szegmensnek, az
egységenkénti előállítási költség drámai mértékben csökkenni fog. Ez
ugyanakkor lehetővé teszi, hogy olcsóbban kínáld ugyanazt a terméket
immáron a „szegény hülyéknek”, és hát az igazi aranybánya mégis csak a
dömping eladásokban rejlik. Okos gazdagokra, vagy éppen okos szegényekre
sose kifizetődő marketingstratégiát alapozni. Az okos szegény ugyanis
hamar rájön, hogyan nyúlhatja le a termékedet, az okos gazdag meg
szimplán felvásárolja a céged, és mire kettőt pislogsz, már az utcán is
találod magad. Alapszabály, hogy az okos emberek szegmense kerülendő
piaci kategória. Kész szerencse, hogy ez a szegmens gyakorlatilag nem
létezik."
Gábor/
More information about the Elektro-etc
mailing list