[elektro-etc] Szénhidrát nemzedék

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Mon Sep 27 11:57:28 CEST 2010


charles.hoss wrote:
> A nulla agyu user fokozza a kormanyelforditast amikor az iv nem adja
> ki - ezzel teljesen eldobja az elso kereket erinto tapadast.

Mire elfordítja, be is fordul. Általában Mindenesetre: sokkal biztonságosabb 
az alulkormányzott autó az átlag juzernek, egyszerűbb vezetni. A gyár a 
lehető legritkább esetben hülye, nem győzöm mondani... :)


> A modellezes meg lehetseges - de nem az a hjozsi altal adott modell
> szintjen.
> Raadasul az auto normal uzemi parameterei is hangoljak - pl a
> tomegkozeppont vandorlasa , tapadas valtozasa oriasi a finoman
> hangolt futomu ertekeihez kepest.

Hangolják, de nem annyira mint a tuningköcsögök, akok gondolkodás nélkül 
levágnak pár menetet a rugóból, meg tesznek rá szélesebb/nagyobb felnit, 
mert pl. a kormánylegördülési sugárról sose hallottak.
Oszt még attól se lesz teljesen vezethetetlen. :)

Trebitsch

> Bye
> dexter
>
> Sent from my HTC
>
> -----Original Message-----
> From: trebi at algoritmic.hu
> Sent: Monday, September 20, 2010 11:12
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
>
> charles.hoss wrote:
>> Nem tudom miert kotik hajtasrendszerhez a kormanyzottsagot.
>> A butan megcsinalt tulbiztonsagos gepek alulkormanyzottak , mert ezt
>> erti meg a nulla agyu user , aki arra nez amerre menni akar es arra
>> tekeri a kormanyt is , erzes nelkul.
>
> Nem kötik hajtásrendszerhez, és a nulla agyú juzer is jófelé korrigál
> túlkormányzott autónál is: arra tekeri, amerre menni akar. (Csak
> általában
> nem jó időben és mértékben. De az irány stimmelni szokott.)
> Ami miatt alulkormányzottra tervezik az autókat, még ESP/kutyafüle
> mellett
> is, az az, hogy az alulkormányzottság önamagát megszüntető, "negatívan
> visszacsatolt" folyamat, magyarul ahogy kicsúszik az autó a nagyobb
> sugarú
> ívre, ott már a változatlan sebességgel meg tud tapadni kis
> szerencsével. A
> túlkormányozottság viszont egy önmagát erősítő, "pozitívan
> visszacsatolt"
> folyamat, ha kimegy a kocsi fara, az egész autó egyre kisebb íven akar
> kanyarodni, ahol persze egyre erősödik a csúszás. Értelemszerűen
> alulkormányozott esetben ha semmit nem csinál a juzer, akkor egy
> kicsit
> nagyobb íven, de be tud fordulni, ha nincs ott útban semmi.
> Túlkormányzott
> esetben meg garantáltan megpördül. Akkor is, ha nem azonnal, gyorsan
> és
> pontosan korrigál. Általában túlkorrigálnak, beleng az autó, pár
> flikkflakk
> jobbra-balra, aztán zutty be az árokba.
>
>
>> A kormany geometria pedig fekete magia :)
>> Nem modellezheto egyszeruen.
>
> Nem olyan bonyolult az.
> http://www.autofitt.hu/futelm.htm
>
> Trebitsch
>
>
>
>> Bye
>> dexter
>>
>> Sent from my HTC
>>
>> -----Original Message-----
>> From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>
>> Sent: Monday, September 27, 2010 0:31
>> To: elektro-etc at tesla.hu
>> Subject: Re: [elektro-etc] Szénhidrát nemzedék
>>
>> Szali Sandor wrote:
>>
>>> igen, a hatsokerekes tulkormanyzott az elsokerekes meg
>>> alulkormanyzott hajlamu is ettol.
>>> nem a kis kormanymuattetel miatt hivjak pl. alulkormanyozottnak :)
>>
>> Na jó, de az F1-nél hol alul-, hol meg túlkormányzottságról
>> beszélnek, holott ez
>> tutira hátsókerekes mi
>
> [The entire original message is not included] 



More information about the Elektro-etc mailing list