[elektro-etc] dan urhajofejlesztes
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Fri Sep 17 08:28:50 CEST 2010
charles hoss wrote:
> igen . a hovedo keramiapajzs nehez mint egy kemence .
Nem véletlenül alkalmazzák, nem gondolod?
>> 8-szor rövidebb idő alatt kell elemészteni. Ez 500-szoros fékezési
>> teljesítményt jelent kb. Bele lehet gondolni hasonló arányokba
>> féktárcsa esetén földi, autóbeli viszonyok esetén.
>
> bele , csak minek ?
Hogy érzékeljed, mit kell a hővédő pajzsnak kiállnia. Ha egy autónál kellene
olyan féktárcsát csinálni, ami szintén 500-szor akkora teljesítménnyel kellene,
hogy fékezzen, hát lehet, hogy a fél autó féktárcsából állna.
> alapvetoen ez egy olyan fekbetet ami soha nem kopik el , mert az
Most egyáltalán nem a kopásról van szó.
Ha egy autó mondjuk 150-nel megy, és bedobnak egy 0,5g-s fékezést másfél tonna
mellett, a fékteljesítmény kb 310kW. Ennek az 500-szorosa 155GW. Akkor lépne
fel, ha ugyanaz az autó ugyanakkora fékúton kéne, hogy megálljon 1200km/h
sebességről.
A jól működő féktárcsa felel meg az állítgatható szárnyaknak, a hővédő pajzs meg
annak a féktárcsa-rendszernek, ami képes lenne erre a manőverre.
> energia hove alakul es nem kopik a gep - igy aztan tetszolegesen
> hosszu ido alatt is lassulhat - nem kell a 8km/seccel fuggolegesen
> belevagodni a legkorbe (azt ki sem birna)
függőlegesen nem, de mindenképpen 8km/s a beérkezési sebesség. Régen erről
voltak riportok, hogy mi az a beesési szög, ami működőképes egyáltalán. Ehhez
nem értek, de rémlenek olyasmik, hogy ha túl laposan érkezik az objektum, úgy
pattan vissza, mint a kavics a vizen. Ha túl meredeken, akkor elég, bármiből is
van. Tudom, hogy itt a listán mi mindenkinél okosabbak vagyunk együtt
mindannyian, de azért nem becsülném le azokat, akik ezzel foglalkoznak a
gyakorlatban is.
> pedig ...
> par honapja volt egy dokumentumfilm arrol hogy az orosz urprogramba
> fejlesztett hajtomuvek dokumentumait megkaptak es megneztek hogy mit
> tudott az az orosz raketa .
Na jó, most nem a hajtásról, hanem a fékezésről beszéltünk.
> a jelenlegi fogyasztasi adatok azert akkorak , mert a hajtomu elso
> fokozatat siman elengedik - az oroszok ennek a visszakeringetesevel
> nyertek valami 15-20%-ot - ehhez a nasa nem hajolt le , mert igy is
> feljutnak . nem kaptak penzt a regi raketak fejlesztesere .
Ezt mitagadás, nem is értem. Mit jelent az, hogy a rakétát visszakeringetik?
Lehozzák, és újra használják? Ha igen, ez nem energetikailag lenne dícséretes,
hanem az űrszemét szempontjából. Persze lehet, hogy az első fokozat nem marad
fenn.
> ehhez kepest a rutan fele spaceship one nem igenyel hidraulikat
> hangsebesseg feletti repulesnel es keramia nelkul ter vissza a
> legkorbe valtozo geometriaju szarnnyal fekezve .
Vagyis örülünk, hogy az autó meg tud állni normál féktárcsával normál
sebességről.
> az autorotacios leszalloeszkozrol es a tobbi oruletrol nem is beszelve
> , pedig a nasa egy orias , megis kis sufnikban fejlesztik a jovo
> urjarmuveinek elvi ujdonsagait .
Ez nem jó hozzáállás. Jobb lenne, ha betiltanák? Az csak jó lehet, ha bárki azt
fejleszt, amihez kedve van (bizonyos korlátokkal persze). Ha a nasa magyar
lenne, magáncég még tüzijáték célú rakétákat se fejleszthetne. :)
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list