[elektro-etc] dan urhajofejlesztes

charles hoss charles.hoss at gmail.com
Fri Sep 17 01:58:33 CEST 2010


2010/9/16 jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>:
> Itt gondolom a visszatérési problémákra gondolsz.

igen . a hovedo keramiapajzs nehez mint egy kemence .

> Azért át kellene gondolni, hogy nem mindegy a kisebb, mint 1km/s-es légkörbe
> érkezési sebesség vagy a 8km/s körüli. Több, mint 60-szoros az energiabeli
> arány, és a 8-szor akkora sebesség miatt uszkve 8-szor rövidebb idő alatt
> kell elemészteni. Ez 500-szoros fékezési teljesítményt jelent kb. Bele lehet
> gondolni hasonló arányokba féktárcsa esetén földi, autóbeli viszonyok
> esetén.

bele , csak minek ?
alapvetoen ez egy olyan fekbetet ami soha nem kopik el , mert az
energia hove alakul es nem kopik a gep - igy aztan tetszolegesen
hosszu ido alatt is lassulhat - nem kell a 8km/seccel fuggolegesen
belevagodni a legkorbe (azt ki sem birna)


>> Ehhez kepest epp azert ilyen lassu a fejlodes , mert a nasa rault a
>> projektekre.
>
> Nem hinném, hogy így le lehetne egyszerűsíteni a dolgokat.

pedig ...
par honapja volt egy dokumentumfilm arrol hogy az orosz urprogramba
fejlesztett hajtomuvek dokumentumait megkaptak es megneztek hogy mit
tudott az az orosz raketa .
a jelenlegi fogyasztasi adatok azert akkorak , mert a hajtomu elso
fokozatat siman elengedik - az oroszok ennek a visszakeringetesevel
nyertek valami 15-20%-ot - ehhez a nasa nem hajolt le , mert igy is
feljutnak . nem kaptak penzt a regi raketak fejlesztesere .

ehhez kepest a rutan fele spaceship one nem igenyel hidraulikat
hangsebesseg feletti repulesnel es keramia nelkul ter vissza a
legkorbe valtozo geometriaju szarnnyal fekezve .
az autorotacios leszalloeszkozrol es a tobbi oruletrol nem is beszelve
, pedig a nasa egy orias , megis kis sufnikban fejlesztik a jovo
urjarmuveinek elvi ujdonsagait .

bye
dexter



More information about the Elektro-etc mailing list