[elektro-etc] Nyaralni voltunk - loerok

Karoly Kovacs koka55 at kabsi.at
Wed Sep 15 12:44:09 CEST 2010


De jo, hogy nekem ilyenem sincs! :)))

Karoly

-----------------------------------------------------------------------------------
"Houston, I am the problem!"


~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~
From: jhidvegi at gmail.com
To: koka55 at kabsi.at
Date: 10:52:14, 2010.09.15
Subject: Re: [elektro-etc] Nyaralni voltunk - loerok
~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~



>>Fuzesi Arnold wrote:
>> 
>> > Legjobban a stabilizátor bekötőket nyírja (ami összeköti a két oldali
>> > felfüggesztést a stabilrúddal) a kaszni kb semmit nem csavarodik
>> > ilyenkor. A stabilrúd tulkepp "felhuzza" a masik oldali kereket.
>> > Azaz a ket stabilrud felfogatasi pontnal a bolcson lehuzza a kasznit.
>> >
>> > Ha megnezed vizszintes marad a kocsi kb.
>> 
>> Pillanat, ez nem ilyen sima ügy.
>> A stabilizátor azt csinálja, hogy a benyomott oldalról (járdázás pl)
átvisz némi 
>> erőt a másik oldalra is. Tehát nemhogy lágyítja, hanem keményíti a 
csavarodást. 
>> Ha tök lágy lenne a rugózás, pl terheletlenül fél méterrel lógnak 
ki a kerék, 
>> akkor simán bemenne járdázáskor az épp benyomott kerék anélkül, hogy 
>> számottevően nőne az ott ható erő, így kis nyomaték jönne létre 
a kasznin.
>> De ez az erő átvitele a túloldalra azt teszi, hogy emitt kevésbé nyomódik 
be, 
>> átadódik valamennyi erő a másik rugóra is. Vagyis növeli a kaszni csavarásra 
>> való igénybevételét, mert jobban merev testként viselkedik.
>> 
>> Ezt az egészet nem emiatt találták ki, hanem amiatt, hogy kanyarban ne 
dőljön 
>> olyan rondán kifelé az egész kaszni. Ha dől, akkor kijjebb kerül a súlypont,
>> elromlik a kanyarban a stabilitás, borulékonnyá válhat a dög, ezért 
is hívják 
>> stabilizátornak. Ha tökéletesen működne, akkor ugye nem is lehetne oldalirányban 
>> billenteni az autót, vagyis ilyen szempontból teljesen merevként viselkedne.
>> Azaz, ha járdázik, akkor (elvileg) levegőbe kerülne a másik oldali kerék,
hiszen 
>> az elvileg tökéletes stbilizátor megoldaná, hogy a két kerék nem tudna 
külön 
>> rugózni, csak együtt. Ettől maximális csavarónyomaték keletkezne a 
kasznin.
>> 
>> hjozsi 
>> 
>> 



More information about the Elektro-etc mailing list