[elektro-etc] Szelephang

trebi at algoritmic.hu trebi at algoritmic.hu
Fri Oct 29 08:19:06 CEST 2010


Xorn wrote:
> 2010/10/29  <trebi at algoritmic.hu>:
>> Nem hiba.
>> Valószínuleg amúgy nem is szelepet hallasz, hanem dugattyút, de az
>> se hiba. Kopás, de nagyon sokáig elmegy még az autó. A szelephang
>> meleg motornál jelentkezik (jobban).
>
> Mire gondolsz? A szelephezagot eppen azert kell hidegen beallitani,
> hogy melegen, a szelepszar hotagulasatol eppen eltunjon, osszeerjen a
> szelepszar es a himba, ne kalapaljak egymast egyfolytaban.

Nem, ez egy régi babona, egyike az autók körül terjengo kiirthatatlannak.
Alu hengerfejes OHC motornál (a maiak 99%-a) a szelephézag melegen mérheto 
értéke nagyobb, mint a hideg állapoté. Éppen ezért legtöbbször meleg 
motorhoz adják meg, mert azt könnyebb mérni. (Tipikus érték: hidegen 0.08 
mm, melegen 0.25. Néhány autónál megadják mind a kettot.)
Ez azért van, mert nemcsak a szelep szára, hanem azt körülvevo hengerfej is 
tágul a melegedéstol - és az alumínium hengerfejnek nagyobb a hotágulása, 
mint az acél szelepszárnak.

Trebitsch 



More information about the Elektro-etc mailing list