[elektro-etc] Útfelújítás

Kovács József kj at faldeko.hu
Thu Oct 28 23:19:06 CEST 2010



2010.10.28. 22:52 keltezéssel, Xorn írta:
> 2010/10/28 gyapo<gyapo at freemail.hu>:
>>> Megtudtam volna állni. De ki a büdös franc gondolta volna hogy egy
>>> csatorna fedõ megtépi a kocsim alját, láttam én hogy kicsit fura de azt
>>> hittem, hogy átfér fellete úgyan is én hülye barom még nem láttam a világon,
>>> olyat hogy, egy csatorna fedõ úgy ki álljon hogy eléri az autó alját...
>> Nem hiszem, hogy ez erv lenne, hogy kinek mi volt eddig a tapasztalata.
>> Ha az a szabaly, hogy a sebesseget ugy kell megvalasztani, hogy meg lehessen
>> allni, akkor ugy kell. Ha meg tudtal volna allni, tehat a sebesseged
>> megfelelo volt, de nem tetted, akkor ezesetben rosszul dontottel.
> Azert dontott rosszul, mert nem kapta meg a szukseges, elegseges, es
> nem mellesleg kotelezoen neki megadando adatokat a dontesehez (azaz
> nem volt kitablazva, hogy itt katyu lesz).
>

Mondjuk magamból kiindulva, ha van útépítés tábla
akkor is így jártam volna....lévén itt nem az építés
tényének ismerete okozta bajt, hanem egy
elsaccolt magasság, amit akkor is ugyan úgy
sacolok el, ha épp ezer tábla van előtte...

Ebben az esetben tehát, nem az útépítés tábla hiánya a gond,
hanem a konkrét fedél ELKERÍTÉSE, MEGJELŐLÉSE, sőt, ha
nincs közvilágítása, akkor a kivilágítása is az, ami hiányzik....

Mivel ez egy SZOKATLANUL magasan kiálló akadály.
Ennek veszélyessége nem lehet kétséges, egy
útépítő szakcég, szakembere előtt, így az egyedi
megjelölés hiánya a cég felelősségre vonásának az alapja.
(szabályzatot szegett, látatlanban is biztosan)

Azt meg már már tisztáztuk, hogy
sebesség szempontból nem volt hibás a vezető.
"meg tudtam volna állni"

Szóval nem a globális tábla hiány a lényeg ez esetben,
hanem a konkrét veszélyes hely megjelölésének a hiánya.
(az hogy esetleg ellopták nem mentség, úgy
kell jelölni-őrizni, hogy ez ne fordulhasson elő)

KJ



More information about the Elektro-etc mailing list