[elektro-etc] Ezt tényleg bejegyezték :)
Fuzesi Arnold
arnold.fuzesi.lista at gmail.com
Thu Oct 28 13:54:53 CEST 2010
On 2010.10.28. 12:48, Xorn wrote:
> 2010/10/28 Hofferek Attila<hofi at soka.co.hu>:
>> 2010.10.28. 12:37 keltezéssel, potyo írta:
>>>
>>> 2010/10/28 Moczik Gabor<pm_levlista at progzmaster.hu>:
>>>>
>>>> Toyotában még ma is előfordul hogy elfelejtem felkapcsolni lakott
>>>> területen
>>>> kívül. Lassan minden országban kötelező már évek óta, erre miért nincs
>>>> elektronika? Ha mondjuk 60 fölé megy a sebesség, akkor sípol hogy
>>>> gyújtsál
>>>> lámpát.
>>>
>>> Hát csinálni kell egyet. Én csináltam. Motor índításakor helyzetjelző
>>> be, négy másodperc múlva követi a tompított is. Motor leállásakor még
>>> 10 másodpercig világít a tompított, majd még 20 másodpercig a
>>> helyzetjelzők.
>>
>> Én start/stop gombot akarok a kocsimra, mert az olyan kúl. Mire kéne
>> odafigyelni, hogy lehet a motor beindulását detektálni, pl az önindító
>> áramából?
>
> Ennyire nem egyszeru. Nagyobb inditomotor kell, hogy birja a strapat
> hosszabb tavon is. Nagyobb akksi, detto ugyanezert. Azutan jon a
Ezek az új bolygóműves önindítók sokmindent kibírnak és nem vészesen zabálnak.
Elég csak megnézni a kábelt ami oda megy. A 3.0V6-ban negyed akkora a
keresztmetszete mint anno a 105-ös skodában volt. Pedig a vezeték sokszor
hosszabb mivel hatul van az akkum a motor meg elöl, és még egy csavaros toldás
is van benne a motortérben elérhető helyen. ("bikázó pont")
> Szoval az a gomb nem annyi, hogy bekotsz ket relet es hajra. :-)
Nembiztos... :)
A.
More information about the Elektro-etc
mailing list