[elektro-etc] Ezt tényleg bejegyezték :)
Kormos Imre
imre.kormos at gmail.com
Thu Oct 28 13:18:55 CEST 2010
Pedig zsigulinál ment a relé - nyomógomb páros...
Hosszú évekig egy kollégám autójában.
Ha jól emlékszem, ő 2 verziót is kipróbált.
Először akkufesz-t nézett (ha felpörgött a motor, töltött a generátor..), de
később ezt valamiért kivette és simán beállított egy tapasztalati időt (1
másodperc körül), ami idő alatt mindig beindult a motor.
KI
> -----Original Message-----
> From: elektro-etc-bounces at tesla.hu [mailto:elektro-etc-bounces at tesla.hu]
> On Behalf Of Xorn
> Sent: Thursday, October 28, 2010 12:49 PM
> To: elektro-etc at tesla.hu
> Subject: Re: [elektro-etc] Ezt tényleg bejegyezték :)
>
> 2010/10/28 Hofferek Attila <hofi at soka.co.hu>:
> > 2010.10.28. 12:37 keltezéssel, potyo írta:
> >>
> >> 2010/10/28 Moczik Gabor<pm_levlista at progzmaster.hu>:
> >>>
> >>> Toyotában még ma is előfordul hogy elfelejtem felkapcsolni lakott
> >>> területen kívül. Lassan minden országban kötelező már évek óta, erre
> >>> miért nincs elektronika? Ha mondjuk 60 fölé megy a sebesség, akkor
> >>> sípol hogy gyújtsál lámpát.
> >>
> >> Hát csinálni kell egyet. Én csináltam. Motor índításakor helyzetjelző
> >> be, négy másodperc múlva követi a tompított is. Motor leállásakor még
> >> 10 másodpercig világít a tompított, majd még 20 másodpercig a
> >> helyzetjelzők.
> >
> > Én start/stop gombot akarok a kocsimra, mert az olyan kúl. Mire kéne
> > odafigyelni, hogy lehet a motor beindulását detektálni, pl az önindító
> > áramából?
>
> Ennyire nem egyszeru. Nagyobb inditomotor kell, hogy birja a strapat
> hosszabb tavon is. Nagyobb akksi, detto ugyanezert. Azutan jon a
> trukkozes: ugy allitani meg a motort, olyan pozicioban, ahonnan a
legkisebb
> rugassal ujra lehet inditani, valamelyik holtpont kozeleben.
> De ennek inkabb olvass utana, VW, BMW csinal ilyen trukkoket.
>
> Szoval az a gomb nem annyi, hogy bekotsz ket relet es hajra. :-)
>
> Best regards,
> Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list