[elektro-etc] nuklearis eromu - reloaded

charles.hoss charles.hoss at gmail.com
Thu Oct 21 14:58:37 CEST 2010


Egy ilyen volt az elso fecske . Az elso villanybicom 360K volt. Ma mar szaz kornyeken megkaphato. 
A prius megteremtette az akkugyartasnak ezt a szintjet es ma mar nem csak rasegitonek jo , hanem mar hajtasra is . Ez szerintem egy komoly lepes. 
Eddig egy munkabajaros auto benzint fogyasztott . Mostantol hajthatja nuklearis , szel , szen stb eromu . A hetvegi autozas meg mindig benyasan megy , de ha normal magyar fogyasztasi adatokat veszunk alapul , nem pedig az usa-beli oras bejarasokat , akkor magyar teruleten a gep szinte egyaltalan nem fog benyat inni. Nalam pl egy ilyen gep teljesen lefedne a heti kozlekedesemet - max penteken es vasarnap menne valami 40km-t motorral .
Az akku reciklalas komoly gond lehetne - de az akku gyakorlatilag 100%-ban ujrahasznosithato - nem szivarog belole anyag a teljes elettartama alatt . 
Egy ilyen teleppel a puli teljesen motor nelkul is tudna azt amit nekem kell. 
Remelem egyebkent hogy divatta valik a regebbi autok villanyositasa :)
Pl egy ford dura-tec cserekitt allat lenne a streetka-ba :)

Bye
dexter
Sent from my HTC

-----Original Message-----
From: Levente Móczó <levestelista at gmail.com>
Sent: Thursday, October 21, 2010 13:08
To: elektro-etc at tesla.hu
Subject: Re: [elektro-etc] nuklearis eromu - reloaded

2010/10/21, charles.hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> Az "elhatarozas fasorban sincsen" mar nem el . Pl az amcsik teljes gozzel
> fejlesztenek , keresik a kiutakat es haladnak is.
> Kereskedelmi forgalomba kerult a chevy volt , ezutan nem fog a technika mar
> visszafele fejlodni . Ez lesz a merce . Terjednek a robogok , elektromos
> jarmuvek - amivel meg lehet haromszorozni a forgalmat azonos kitermelesnel.
Ebben van valami.
Az egyetlen hasznos teljesítmény a negawatt.
Az, ami nem fogyasztunk el.

Kérdés, hogy egy ilyen Volt mennyi nyersanyagot használ fel, mire működik?
Nem csak azt kell néznem, hogy húdejó, ennek csak ennyi a fogyasztása.
Nem lennék meglepve, ha többe kerülne az előállítása, üzemeltetése,
újrahasznosítása, mint egy mai autóé.
Ezt kellene először tisztázni.

És ebben benne van az is, hogy honnan szerzek lítiumot az akkuhoz. Nem
is apró dolog ez a kérdés.
Mindig azt hallom, hogy ipari mennyiségben előállítva majd jó olcsó
lesz a napelem, az akku.
Tessék nekem ezt bemutatni a ritkaföldfémek bányászatánál.

Ha nagyon bunkó akarnék lenni, idézném tótawét, aki szerint majd a
robotgiliszta kis golyók formájában kakilja ki a fémeket. (vagy valami
hasonló)

Régebben volt itt is téma az energiatakarékos izzók kérdése.
Csak már nem emlékszem, hová tettem a gyógyszerem.
A kérdés az, ha a teljes élettartam analízisét nézzük, akkor is
annyira megéri az energiatakarékos?



L




More information about the Elektro-etc mailing list