[elektro-etc] nuklearis eromu - reloaded
Levente Móczó
levestelista at gmail.com
Thu Oct 21 13:08:44 CEST 2010
2010/10/21, charles.hoss <charles.hoss at gmail.com>:
> Az "elhatarozas fasorban sincsen" mar nem el . Pl az amcsik teljes gozzel
> fejlesztenek , keresik a kiutakat es haladnak is.
> Kereskedelmi forgalomba kerult a chevy volt , ezutan nem fog a technika mar
> visszafele fejlodni . Ez lesz a merce . Terjednek a robogok , elektromos
> jarmuvek - amivel meg lehet haromszorozni a forgalmat azonos kitermelesnel.
Ebben van valami.
Az egyetlen hasznos teljesítmény a negawatt.
Az, ami nem fogyasztunk el.
Kérdés, hogy egy ilyen Volt mennyi nyersanyagot használ fel, mire működik?
Nem csak azt kell néznem, hogy húdejó, ennek csak ennyi a fogyasztása.
Nem lennék meglepve, ha többe kerülne az előállítása, üzemeltetése,
újrahasznosítása, mint egy mai autóé.
Ezt kellene először tisztázni.
És ebben benne van az is, hogy honnan szerzek lítiumot az akkuhoz. Nem
is apró dolog ez a kérdés.
Mindig azt hallom, hogy ipari mennyiségben előállítva majd jó olcsó
lesz a napelem, az akku.
Tessék nekem ezt bemutatni a ritkaföldfémek bányászatánál.
Ha nagyon bunkó akarnék lenni, idézném tótawét, aki szerint majd a
robotgiliszta kis golyók formájában kakilja ki a fémeket. (vagy valami
hasonló)
Régebben volt itt is téma az energiatakarékos izzók kérdése.
Csak már nem emlékszem, hová tettem a gyógyszerem.
A kérdés az, ha a teljes élettartam analízisét nézzük, akkor is
annyira megéri az energiatakarékos?
L
More information about the Elektro-etc
mailing list