[elektro-etc] Gumis dolgok

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
Wed Oct 20 20:07:29 CEST 2010


Szali Sandor wrote:

> 60-nal ha nem geometria miatt, akkor az jo nagy kiegyensulyozatlansag.

Kis sebességeknél alakhiba miatt tud rázni akkor is, ha amúgy ki van jól 
egyensúlyozva.

Nagyobb sebességnél akkor ráz, amikor van kiegyensúlyozatlanság, és a rázás 
frekije rezonanciába kerül a kerék lengési frekijével, ami a rugalmas elemektol 
és a tömegtol függ. A rugalmas elemeket úgy kell elképzelni, hogy a rugó meg a 
gumi, mint rugalmas elem paralell van kapcsolva, ez volna az induktivitás 
mondjuk, a mozgó tömeg meg a kapac. A csillapítás meg egy ellenállás.

Ha keményebbre van fújva a kerék, akkor értelemszeruen nagyobb sebességnél fog 
rezonálni. Ha van ez a rezonancia, az kintrol nézve is nagyon látványos, a kerék 
ugrál, mint a fene.

Ha már sokkal nagyobb a sebesség, megszunik a rezonancia, elmúlik a durván 
érezheto rezgés.

hjozsi 



More information about the Elektro-etc mailing list