[elektro-etc] Gumis dolgok
jhidvegi
jhidvegi at gmail.com
Wed Oct 20 20:07:29 CEST 2010
Szali Sandor wrote:
> 60-nal ha nem geometria miatt, akkor az jo nagy kiegyensulyozatlansag.
Kis sebességeknél alakhiba miatt tud rázni akkor is, ha amúgy ki van jól
egyensúlyozva.
Nagyobb sebességnél akkor ráz, amikor van kiegyensúlyozatlanság, és a rázás
frekije rezonanciába kerül a kerék lengési frekijével, ami a rugalmas elemektol
és a tömegtol függ. A rugalmas elemeket úgy kell elképzelni, hogy a rugó meg a
gumi, mint rugalmas elem paralell van kapcsolva, ez volna az induktivitás
mondjuk, a mozgó tömeg meg a kapac. A csillapítás meg egy ellenállás.
Ha keményebbre van fújva a kerék, akkor értelemszeruen nagyobb sebességnél fog
rezonálni. Ha van ez a rezonancia, az kintrol nézve is nagyon látványos, a kerék
ugrál, mint a fene.
Ha már sokkal nagyobb a sebesség, megszunik a rezonancia, elmúlik a durván
érezheto rezgés.
hjozsi
More information about the Elektro-etc
mailing list