[elektro-etc] akna

Moczik Gabor pm_levlista at progzmaster.hu
Mon Oct 18 20:41:18 CEST 2010


jhidvegi wrote:
> A felfelé túlnyúlás fontos, hogy ne menjen túl a végén. Én arrafelé is 

Nem kell annak felfelé nyúlni, valami kell ami jelzi hogy a végén vagy.
Az a behuppanós gödör pont jó is, csak a lejtőt kell simára megoldani.

>> az a kb. 20-as laposvas se túl bíztató, 30centi magassághoz úgy
>> érzésre legalább egy 30x30-as szögvas kéne oda.
> 
> Te, ez ilyenből van kb! :) A 30x30-as nem egy dögerős anyag ám! 
> Legalábbis hajlításra, csavarásra.

Én azt a függőleges merevítőt mondom. A 30x30x4-es szögvas azért a 
20x3-as laposvashoz képest hajlításra kurvaerős. :-)

Mellesleg nem lemezből hajlított szögvasról beszélek, hanem rendes 
húzott anyagról, ha egy ilyet megnézel, a sarokban jóval vastagabb az 
anyag. Ez azért nem keveset számít, nem horpad be olyan könnyen hajlításra.

> egykönnyen oldalirányba. Gondold el, hogy a cucc kb 20 centi széles kell 

Attól azért több kell. Elég ha csak azt nézzük, hogy a legtöbb autón a 
gyári gumi 185..195-ös. A két rámpát nyílegyenesen odatéve se mész fel 
5mm hibával, szóval én azért 25-30 centinél keskenyebbet nem építenék, 
az tutibiztos.

> nekiesik az autó oldalának, a cucc elfexik, aki alatta van, az meg 
> kifexik. Hacsaknem piszok erőden be van húzva a kézifék, meg a hátsó 
> kerék jól ki van ékelve, de akkor se lennék nyugodt.

A kézifék semmit nem ér, az ék már talán.
Egyszer emeltünk úgy, hogy két sima emelő a kocsi bal és jobb elején, 
kézifék persze jól behúzva. Az egyik emelő kopott volt, elcsuklott 
oldalra, szépen laterálisan elcsúszott az egész autó, elb*szódott a 
másik emelő is. Szerencsére nem lyukasztottuk ki vele a padlólemezt...

> Végülis úgy is lehet terpesztenie, hogy inkább kifelé, de arra rendesen. 
> Ha fel akarná bárki lökni, a lökési irányban álló ellen tud állni.

Esetleg. :-)

-- 
((( Móczik Gábor  )))--((( e|mail: pm-01 |@| progzmaster |.| hu )))
((( S.k.y.p.e.: moczik )))



More information about the Elektro-etc mailing list