[elektro-etc] Lassulas
Xorn
toth.endre at gmail.com
Fri Oct 8 12:31:28 CEST 2010
2010/10/8 Anonymus <anonymus at telemester.hu>:
>
> Érdekelne, hogy egy átlagos (és nem átlagos is) személyautó fékezésénél,
> mekkora a lassulás mértéke.
> Hátha valaki vágja, csípőből. :)
Majdnem atlagos, felso-kozep kategoriaju auto, pl. Opel Vectra tud
majdnem 1g-t, de a 0,8-at meg tobb szemellyel, megpakolva is. Persze
csak optimalis korulmenyek kozott, maximalis tapadas mellett. Mas
kerdes, hogy akkor a cucc es az ember is erosvest elindul elorefele
odabenn. Hivatalosan 5,5 m/s2 (volt 1986-ban, amikor tanultam) a
szemelyauto altal kotelezoen tudni muszaj minimum lassulas, 3,5
teherautora, buszra. Annal a maiak azert lenyegesen jobban
teljesitenek.
> Persze itt satufékre gondolok. Tudom, hogy sok minden szerepet játszik
> (gumi, autó súlya, útviszonyok), de úgy általában.
> Elvileg a fékútból és a kocsi súlyából kiszámolható, de inkább valami
> körülbelüli tapasztalati érték kellene.
> (a lényeg, hogy egy adott súlyú "rakomány" mekkora erővel próbál
> "továbbmenni")
Elegge. :-)
Best regards,
Andy
More information about the Elektro-etc
mailing list