[elektro-etc] körforgalom megin /fogy.
charles hoss
charles.hoss at gmail.com
Thu May 6 12:32:43 CEST 2010
2010. május 6. 11:41 Abraham Gabor írta, <abraham at plus7.hu>:
> > > > Az a baj ezekkel a bazmegekkel, hogy olyankor is megtartjak az autot,
> > > > amikor rendesen mar baj lenne, a vezeto szamara nicns visszajelzes,
> > > > hogy most nem o volt ugyes, hanem az elektronika mentette meg az
> > > > irhajat.
> > >
> > > Az en automban az ABS es a kiporgesgatlo is visszajelzi
> > > a mukodest, raadasul eleg jol lehet erezni is.
> > >
> >
> > saabon en is ereztem , mas tipusokon az ESP mar nem jelez vissza -
>
> Mazda 6-on van lámpája.
>
a saabon is .
de a mai gepeken nem lattam semmit .
>
>
> > siman mukodik es csak egy halvany erzes alapjan kezdtem el rangatni ,
> fekezgetni
> > hogy mi a franc van - csuszott az auto , de semmi visszajelzest
> > nem adott .
> > ennek hala ha nem veszem eszre , a kovetkezo kanyarba annyival megyek be
> > amivel mar nem veheto be .
>
> Ja aki a kanyarveteli sebesseget ugy valasztja meg, hogy megprobalja a
> csuszashatart megbecsulnni ...
>
csakugyan .
tel volt es kilencvennel mentem egy hosszu egyenesben amikor elkezdtem
gyanakodni .
megrangatva jottem ra hogy mar reg kurva nagy csendben az esp dolgozik
helyettem - semmi lampa es visszajelzes nem volt amibol rajohettem volna .
igy a kovetkezo kanyarba otvennel mentem bele- talan hatvan lehetett a limit
.
te ezek szerint bekescsaba budapest tavon nem akarod megbecsulni azt a
tempot amivel be lehet venni a kanyarokat - ezesetben te a szabalyos
kilencvennel mentel volna ahol en max hatvannal , es igy is labilisen .
mibol gondolod hogy a te autod ennyivel jobban tapad mattfekete jegen ?
> De az is lehet, hogy mar az elso kanyarbol kirepultel volna, ha nem tart
> meg az eléektronika.
>
lehet .
ha egy lampa felvillan vagy hallom , erzem a futomuvon hogy dolgozik az
elozo ot kanyarban , akkor ovatos lettem volna , igy belecsalogatott egy
majdnem vegzetes balesetbe .
> > egyaltalan nem . osszekevered a tapadast es a visszajelzest . ha egy
> auto
> > nem jelez vissza , akkor elobb utobb elszall - havon , jegen , esoben
> vagy
> > barmikor , de mindig elszall , mert akkora tapadas nem letezik
> > ami barmilyen
> > korulmenyek kozott is eleg normal vezeteshez . ha mas nem , akkor
> > esoben egy
> > korforgalomban , nemi kifolyt dizelolajon repulsz be az oszlopba .
> > egy fele akkora tapadasu autoval pedig barmikor siman celbaersz , ha mar
> a
> > tapadas negyedenel is erzed hogy bizonytalanna valik , erzed hogy
> > nem szabad tovabb huzni .
>
> Azert beszelunk el egymas mellett, mert szerintem az esetek zomeben
> "normalis autos" kozeleben sincs a tapadashatarnak. Az a nehany eset,
> oljfolt, jeg stb. meg nem ismetlodik, ebben egyertelmuen jo az elektronika.
>
azert beszelunk el egymas mellett mert nem meseltem meg el neked hogy ki hal
meg sieles kozben .
nem az extrem sportolok hanem a harmincas , ovatosan es jol sielo holgyek ,
akik ugy jutnak tul a kepessegeik hataran hogy nem veszik eszre mikor
lendultek messze tul sajat es a felszerelesuk kepessegein .
a korlatozas nem ment meg .
nincs garancia arra hogy annyival minden kanyar beveheto , minden iv
tarthato , nincs katyu , nincs sarfelhordas , vizatfolyas . en a korlatozas
kozeleben autozok es onnan szinte csak lefele szoktam modositani - mint a
fenti pelda is mutatta . fordszervizben dolgozo haver meselte hogy tipusosan
erezhetetlen "kisimitott" autok tortek az elso oszi napokon - ami minden
evben egy nagy irtast vegez az autosok kozott .
az uton szettaposott avar egy kis esovel megtamogatva takony csuszos tud
lenni , jottem mar haza a vilag vegerol onos esoben , futottam ra lagy
melegfronti aztatos esoben ketszaz meter sarfelhordasra es mindig az ment
meg ha felek - idoben eszreveszem ha van aggodnivalom , nem az ha 5%-al
nagyobb kanyarsebesseget tud az auto .
>
> >
> > a nemeteknel van egy statisztika ami bizonyitotta hogy az osszekerek
> > autokkal nagyobb , tobb baleset tortenik fajlagosan mint a
> > hagyomanyosokkal
> > - ott ugyanis addig tudsz menni siman amig el nem fogy minden kerekrol a
> > tapadas , de akkor mar se fek , se kormany nincs - veged .
> > a hagyomanyos verdak elezdenek csuszkalni , labilisse valnak , erzed hogy
> > nem stimmel valami - amikor az meg kezelheto .
>
> Nem. Azonos korulmenyek kozott, az elektronika kezeli, te meg kezelheted,
> ha tudod. Azt, meg hogy 90 helyett 130-al megy valaki be egy kanyarba,
> azt nem kell arra fogni, hogy az elektronikaban bizott.
>
mert a 90 mindig , mindenhol biztonsagos ? na ezert nem ertjuk meg egymast
.
>
> Miert gondolod, hogy labbal pontosabban erzed a tapadashatart, mint az
> ABS ?
>
nem gondolom . van amikor az ABS karos , van amikor jo .
bye
dexter
More information about the Elektro-etc
mailing list